1 Odškodné za pomluvu

Dagmar Havlová vysoudila čtyři miliony za nepravdivé tvrzení o milenci

, NOVÉ

Témata: , , ,

Pražský vrchní soud přiznal herečce Dagmar Havlové čtyři miliony korun odškodného od vydavatelství Bauer Media za tvrzení, že měla milenecký poměr v době, kdy jí umíral manžel, bývalý prezident Václav Havel. Verdikt je pravomocný. Přiznaná částka výrazně převyšuje sumy, které soudy obvykle přiznávají za porušení práva na ochranu osobnosti. Podle odvolacího senátu byl zásah do práva extrémní a intenzivní.

Havlová požadovala za text v bulvárním časopisu Pestrý svět celkem pět milionů. Na tuto částku nedosáhla, protože se nepodařilo prokázat, že by nepravdivé tvrzení negativně ovlivnilo i její charitativní činnost. Odvolací senát zohlednil také to, že soudy herečce přiznaly vedle finanční také morální satisfakci – vydavatelství se někdejší první dámě podle verdiktu musí omluvit.

Článek z března 2012 nazvaný „Skandální zvěsti o Dáše Havlové. Šokující nařčení – Tajné rande v lázních“ tvrdil, že Havlová dorazila 16. prosince 2011, tedy jen dva dny před Havlovou smrtí, společně s milencem do zamluveného hotelu ve Františkových Lázních.

Zprávu označila za nepravdivou jak Havlová, tak i její údajný partner František Loukota, jehož fotografii s Havlovou časopis otiskl. Podle něj byl snímek pořízen s největší pravděpodobností v době natáčení seriálu Sanitka, když herečku doprovázel na nákupy. Muž, který působí jako asistent režie, se prý s Havlovou zná od natáčení filmu Odcházení.

Pražský městský soud konstatoval už v listopadu 2015, že údaje publikované v napadeném článku byly „absolutně nepravdivé a neověřené“. Poukázal tehdy mimo jiné na to, že zprávu o údajném pobytu Havlové s přítelem ve Františkových Lázních zaslechla autorka článku prý „někde v restauraci“. Soudy tehdy Havlové nepravomocně přiznal 1,2 milionu korun. Obě strany sporu se následně odvolaly.

Vydavatelství Bauer Media během trvání sporu převzala mediální skupina Mafra patřící do holdingu Agrofert ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše.

Čtěte také: O agrofertí „luxus“ nebyl zájem. Firma uzavřela poslední pobočku prémiového řeznictví

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.