Ryanair přestal pouštět do letadel lidi s letenkou koupenou přes Kiwi

PROBLÉMY S LETENKAMI

Ryanair přestal pouštět do letadel lidi s letenkou koupenou přes Kiwi
Ryanair přestává uznávat letenky od českého internetového vyhledávače letenek Kiwi. Foto: Shutterstock
3
Domov

Echo24

Letecká společnost Ryanair přestala uznávat letenky od českého agregátoru letenek Kiwi.com. Dopravce ve středu oznámil, že lidi, kteří si koupili svou letenku na Kiwi.com, odmítne vpustit na palubu. Letenku bude možné odteď nakoupit pouze přes oficiální stránky aerolinek. Ryanairu se nelíbí, že český agregátor přeprodává letenky bez jeho povolení. Podle Kiwi jde ze strany aerolinek o „amorální praktiku“. „Skutečný důvod tohoto kroku je ten, že Kiwi.com často prodává letenky levněji než samotný Ryanair,“ uvedla pro Echo24 za Kiwi Nina Černá.

Irský dopravce Ryanair ve středu informoval, že vydal varování pro zákazníky týkající se „falešných palubních vstupenek vydávaných společností Kiwi.com“. „Podle nařízení EU 2015/1998 musí cestující povinně absolvovat odbavovací proces přímo u společnosti Ryanair, aby byli informováni o všech bezpečnostních a regulačních protokolech vyžadovaných při cestování. Společnost Kiwi.com tyto zásadní letecké předpisy obchází vydáváním vlastních palubních vstupenek, které nejsou na letech společnosti Ryanair platné,“ uvedl dopravce.

„Od dnešního dne (18. srpna) bude bohužel každému cestujícímu společnosti Ryanair s palubní vstupenkou vydanou společností Kiwi.com odmítnut nástup na palubu, protože při odbavení nedodržel bezpečnostní a ochranné protokoly společnosti Ryanair,“ informovala letecká společnost v prohlášení. Počínaje středou tak bude možné získat palubní lístek pouze prostřednictvím oficiálních webových stránek Ryanair.com nebo mobilní aplikace.

Kiwi: Ryanair neumí přijmout konkurenci

Podle české společnosti nic jako „falešná palubní vstupenka“ neexistuje. „Kiwi.com již roky splňuje veškeré požadavky k zajištění bezpečné cesty pro všechny své zákazníky. Zákazníkům samozřejmě poskytujeme palubní vstupenku Ryanair, která je rovněž vložena na brandované pozadí Kiwi.com. Veškeré informace a údaje na ní jsou stejné, liší se maximálně použitými barvami pozadí. Vyhrožování zákazníkům, že nebudou vpuštěni na palubu s touto palubní vstupenkou je pouze malichernou a amorální praktikou, se kterou se opět snaží omezovat a potlačovat svobodnou volbu zákazníků,“ uvedla pro Echo24 mluvčí internetového vyhledávače letenek Nina Černá.

„Skutečný důvod tohoto kroku je ten, že Kiwi.com často prodává letenky levněji než samotný Ryanair, což se této společnosti samozřejmě nelíbí. Její chování tak není nic jiného než upřednostňování vlastního zisku před zájmy a svobodnou volbou zákazníků. Uděláme vše, co je v naší moci, abychom naše zákazníky podpořili během tohoto zavrženíhodného aktu Ryanairu, který trestá cestovatele jen proto, že neumí přijmout existenci konkurenčního prostředí,“ dodává Černá.

Ryanair není jediný, komu Kiwi vadí

Společnost Kiwi.com řeší obdobný konflikt také s americkým leteckým dopravcem Southwest Airlines. Ten minulý týden zažaloval firmu Kiwi za to, že bez jeho svolení přeprodává jejich letenky.

Brněnská společnost Kiwi.com (dříve Skypicker) byla založena v roce 2012 Oliverem Dlouhým a Jozefem Képesim a rychle se stala hráčem na globálním trhu. Agregátor letenek umožňuje lidem vyhledávat a nakupovat letenky, a to od více než 800 přepravních společností, včetně těch, kteří spolu standardně nespolupracují. Dále nabízí a propojuje i jízdenky na vlaky nebo autobusy. Dnes na Kiwi.com probíhá více než 100 milionů vyhledávání denně a v průměru se přes vyhledávač prodá asi 33 tisíc letenek denně.