1 Plán udržitelné mobility

Praha elektromobilů? Metropole počítá se zavedením mýta v centru města

NOVÉ

Témata: ,

Pražští zastupitelé jednali celou noc, až v pátek nad ránem schválili plán rozvoje dopravy do roku 2030. Tzv. plán udržitelné mobility počítá mimo jiné i se zavedením mýtného pro vjezd do centra. Na konkrétní otázky, odkdy bude mýtné zavedeno, nebo kterých části města se bude týkat, zatím není vládnoucí koalice schopná odpovědět. Každopádně to však bude souviset s rozvojem elektromobility. Vedení města rovněž slibuje zefektivnit MHD.

„Zastupitelstvo včera schválilo Plán udržitelné mobility, což je po dvaceti letech nová koncepce dopravní politiky pro moderní metropoli 21. století. Je v něm 243 konkrétních prioritních opatření, které mimo jiné zvýší podíl pěší, MHD, cyklistické dopravy, elektromobility a počítá do budoucna i se zavedením poplatku při vjezdu do centra, jako se to osvědčilo už v mnoha evropských městech,“ uvedl pro Echo24 asistent náměstka pro dopravu Ondřej Baláž.

Praha chce podporovat především elektromobilitu. „Na samotné omezení vjezdu aut do centra musíme Prahu dobře připravit, aby opatření nepřineslo Pražanům komplikace. proto momentálně dáváme dohromady také Strategii podpory alternativních pohonů do roku 2030, kde bude hrát nejdůležitější roli právě elektromobilita. Operátot ICT více než rok připravuje umístění několika desítek nabíjecích stanic různého typu. Zároveň se Praha snaží vycházet vstříc realizaci dobíjecích stanic na parkovištích od soukromých provozovatelů. Strategie bude také řešit, jakým způsobem nejlépe podpořit infrastrukturu pro automobily včetně rozmístění dobíjecích stanic,“ řekl Baláž.

„Strategie podpory alternativních pohonů do roku 2030 vznikla právě jako jedno z 243 opatření, které jsou v očekávaném Plánu udržitelné mobility. Jsou v něm také stanovené ukazatele výkonnosti do roku 2030. Budeme snižovat počet automobilů projíždějící přes centrum, zvyšovat počet registrovaných vozidel s elektromotorem včetně autobusů, zvyšovat počet lidí přepravených prostředky MHD a mnoho dalších,“ dodává.

Opozici se však z principu regulace nelíbí. „Obecně nejsem zastáncem různých zákazů, příkazů, omezení či regulací. Realita totiž často ukáže, že to nefunguje, protože je ten problém někde jinde. Na druhou stranu přemýšlet o nějakém způsobu vytvoření pravidel na vjezd do historického centra, má smysl, protože to nebylo budováno pro auta. Osobně jsem spíše pro pozitivní motivaci. Něco ve smyslu, že elektromobily mají parkování zdarma,“ uvedl pro Echo24 Patrik Nacher (za ANO).

Čtěte také: Konec Disneylandu v Praze? Zakáže obří lední medvědy a omezí veterány


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.