Valenta s Voráčkem koupili vydavatele slovenského deníku Pravda

Nákup médií

Valenta s Voráčkem koupili vydavatele slovenského deníku PravdaNové 1
Domov

nin Echo24

Slovenský server Pravda.sk změnil majitele. Vydavatele deníku Pravda koupila v pondělí skupina Our Media senátora Iva Valenty a podnikatele Michala Voráčka. Our Media vlastní v Čechách server Parlamentní listy, regionální televize a další média.

Nového majitele oznámila Pravda na svém serveru. ,,Novým vlastníkem společnosti PEREX, a.s., který vydává deník Pravda a provozuje webové portály pravda.sk, varecha.sk, birdz.sk, avizo.sk, moment.sk je společnost Our Media SR a.s. Jejím stoprocentním akcionářem je česká společnost OUR MEDIA a.s., kterou vlastní podnikatel a senátor Ivo Valenta a mediální magnát Michal Vondráček,“ uvedla Pravda ve zprávě.

Ivo Valenta je známý také jako majitel firmy SYNOT, která se zaměřuje na hazardní průmysl a cestovní ruch. Senátorem je od roku 2014. S podnikatelem Michalem Voráčkem spolupracují od roku 2015, spoluvlastní i nakladatelství Olympia.

„Jsme rádi, že jsme se dohodli na koupi PEREX, a.s. Na slovenském trhu vidíme potenciál k rozvoji našich aktivit. Pravda je silná značka a my máme zajímavé projekty a plány,“ uvedl Voráček, který je předsedou představenstva Our Media SR. Předchozím vlastníkem Pravdy byl Karol Biermann, který jí vlastní od roku 2010 prostřednictvím pražské společnosti Florena.

Do skupiny Our Media patří několik regionálních televizí v Česku, a to Regionální televize CZ, televize Praha TV, televize TVS, TV Brno1 a také webový portál ParlamentníListy.cz včetně jeho slovenské verze.

Pravda je nejčtenější slovenský názorový deník, podle výzkumu MEDIAN SK z minulého roku ho denně přečte více jak 6% slovenské populace, tzn. 260 tisíc čtenářů. Prodává se v denním nákladu 36 277 výtisků. V žebříčku prodeje tištěného vydání novin loni skončila na třetím místě za bulvárním listem Nový čas a podobně zaměřeným deníkem Plus jeden deň.

Vlastníka novin na Slovensku změnilo v uplynulých letech několik médií. Například list Nový čas loni koupila společnost finančníka a šéfa Slovenského olympijského výboru Antona Siekela. Dříve do médií vstoupila finanční skupina Penta.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Valenta s Voráčkem koupil podíl v celoplošné televizi