Holešovice a Karlín propojí nová lávka. Podívejte se

ZMĚNY V HLAVNÍM MĚSTĚ

Holešovice a Karlín propojí nová lávka. Podívejte se
Vizualizace lávky HolKa Foto: IPR Praha
Domov

Echo24

Stavba lávky HolKa propojující Holešovice a Karlín začne na konci letošního léta. Praha nyní získala platné stavební povolení. Vybudována bude do konce roku 2022. Ve čtvrtek to sdělil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Praha vypsala v první polovině dubna veřejnou zakázku na zhotovitele. Náklady budou maximálně 197 milionů Kč. Lávka usnadní pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice a bude dalším propojením mezi Holešovicemi a Karlínem, které od roku 2015 v létě zajišťuje také přívoz HolKa. Autorem lávky je architekt Marek Blank.

„Projekt lávky mezi Holešovicemi a Karlínem má důležitý milník. Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Pražský hrad. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice. Po loňském otevření Trojské lávky úspěšně posouváme další důležitý projekt,“ uvedl Scheinherr.

Vizualizace lávky HolKa
Vizualizace lávky HolKa Foto: IPR Praha

Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi.

Lidé se mohou pěšky z Karlína do Holešovic dostat v současné době pouze přes frekventovaný Hlávkův most, nebo oklikou přes Rohanský ostrov a Libeňský most. Využít mohou také zmíněný přívoz. Na Štvanici se pak dostanou pouze z Hlávkova mostu či přívozem. Lávka bude také spojnicí pro cyklisty, když propojí páteřní cyklostezky vedoucí podél Vltavy na obou březích.

Vizualizace lávky HolKa
Vizualizace lávky HolKa Foto: IPR Praha

„Stavbu se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají. Opravíme také 100 let starou kanalizaci,“ dodal Scheinherr.

Praha loni otevřela novou lávku z Císařského ostrova do Troje. Původní se zřítila na konci roku 2017. S mosty má ale Praha problém dlouhodobě. Ve špatném stavu je Libeňský nebo Hlávkův most a opravy vyžaduje také Palackého most. Technická správa komunikací nyní opravuje pilíře vytíženého Barrandovského mostu.