Mini JCW Cabrio: Pohoda s větrem ve vlasech

Mini JCW Cabrio

Mini JCW Cabrio: Pohoda s větrem ve vlasech
Mini JCW Cabrio Foto: MINI
11
Ekonomika

Řada tří- a pětidveřových modelů MINI včetně kabrioletu prošla omlazením, které přináší nejen jednodušší tvary, ale také nové technologie. Ne vše je zcela k užitku.

MINI tradičně zaujme svým vzhledem, jehož typické prvky – kompaktní karoserie s krátkými převisy a koly v rozích či oválné přední světlomety – i po faceliftu zůstaly. Design se snažil trochu vyhladit zbytečné tvary a přinesl například nová LED světla nebo zvětšenou masku chladiče ve tvaru šestiúhelníků. Nové trojúhelníkové otvory v nárazníku zase zlepšují aerodynamiku.

V interiéru je méně chromu a více černých povrchů, výrazná je změna v oblasti digitalizace. Interaktivní středový displej (8,8 palce) dostal pouze černý lesklý povrch, stále si ale zachoval svůj styl i dobrou ovladatelnost, kterou navíc podporuje i zjednodušený volič na středovém tunelu. Většina funkcí se ovládá dost intuitivně a systém je velmi rychlý.

Foto: Foto: MINI

Další drobné změny zaniknou při pohledu za tlustý věnec volantu. Klasický sdružený přístrojový štít s otáčkoměrem vlevo a tradičním rychloměrem uprostřed byl nahrazen oválným displejem, který nevyniká krásou, stylem a ve finále ani grafikou. Ta je nyní strojově odtažitá, a nahrazení hezkých funkčních prvků je proto jednoznačně nejméně příjemnou změnou v interiéru.

Zejména ve vrcholné verzi JCW se klasicky sedí na dobrých sedadlech s výraznými plochami polstrování, ovšem převoz cestujících vzadu je spíš nouzová záležitost, zadní sedadla se dají spíš použít pro odkládání věcí, neboť pod zadním sklopným víkem kufru je pouze malý prostor (215 litrů, ale 664 litrů při sklopení zadních opěradel).

MINI cabrio samozřejmě není žádný stěhovák, proto raději stahujeme střechu. V první fázi se pouze posune dozadu, ve druhé se celá složí za zadní sedadla. Celý proces trvá slušných 18 vteřin a vůz ho zvládne i při rychlosti zhruba do 30 km/h. Při rozevláté jízdě okreskami je nutná instalace větrného deflektoru, který se jinak skládá do kufru. Velmi výrazně snižuje turbulence uprostřed vozidla. Ideální je použití s vytaženými okny.

Foto: Foto: MINI

Pokud člověk výše zmíněné splní, v kabrioletu se dá docela hezký žít, a to při běžných rychlostech. Testovali jsme nejsilnější verzi JCW, vybavenou tradičně přeplňovaným dvoulitrem TwinPower Turbo. S výkonem 231 koní (a 350 Nm) zvládne testované MINI s hmotností kolem 1,3 tuny pokořit stovku za slušných 6,5 s. Motoru není moc co vytknout, skvěle táhne od nízkých otáček, má hezký zvuk a vystačí si s 10 l na 100 km. Příplatková osmistupňová převodovka je poněkud letargická, nechali bychom si standardní manuální skříň. Pocitově se trochu změnilo řízení, je odtažitější a v kombinaci s velmi klouzavými pneu Pirelli mě JCW Cabrio vlastně vůbec nelákalo ke sportovnímu svezení.

Mnohem lépe mu sluší normální jízda s občasným zrychlením pro radost. V takovou chvíli vynikne třeba velmi dobrý podvozek s nejnovějšími adaptivními tlumiči (s technologií frekvenčně selektivního tlumení) nebo velmi účinné brzdy. Lepšímu chování v zatáčkách by prospěl samosvorný diferenciál, ale hlavně zmíněné citlivější řízení. Posilovač je sice tuhý i v normálním režimu, ale ostrosti a přesnosti svých předchůdců nedosahuje. Nicméně skvělý nezávisle zavěšený podvozek i s velkými koly (standardem osmnáctky, na přání i devatenáctky) bez potíží zvládá české silničky, karoserie je citelně tužší než dřív a pohodová jízda točitými okreskami umí být fajn.

Foto: Foto: MINI

Zábava, při které si klidně můžete i se staženou střechou povídat s drahou polovičkou. Nebo ji nechat doma a vychutnávat si nadstandardní audiosystém Harman-Kardon. Obojí je v pohodě. Jen nečekejte, že JCW Cabrio bude sportovní. I přes slušné dynamické parametry moc dravě nepůsobí (svůj vliv má i převodovka). Kabriolet je spíš o radosti než o rychlosti. A to JCW zvládá skvěle.

Základní cena je skoro milion korun, široké možnosti individualizace a příplatkových prvků ji ještě posunou. MINI si za své produkty umí nechat zaplatit a testovaný vůz není výjimkou.

Plusy: Podvozek, aerodynamika, konektivita, motor.

Minusy: Pomalejší převodovka, přístrojový panel, odtažité řízení.