Šarm i pohodlí.To je DS 9 Performance Line

AUTO

Šarm i pohodlí.To je DS 9 Performance Line
Očekávaná vlajková loď francouzské značky DS konečně dorazila. Foto: DS Automobiles
10
Auto

Očekávaná vlajková loď francouzské značky DS konečně dorazila. Sází na neokoukaný design, luxusně pojatý interiér a komfortní jízdní zážitek. Vyzkoušeli jsme zážehovou variantu ve výbavě Performance Line.

DS 9 stojí na prodloužené platformě modelu Peugeot 508, ovšem výrazně přepracované. A to jak technicky, tak vizuálně. Na ozdobách se nešetřilo – rozměrná maska chladiče zaujme stejně rychle jako světlomety s efekty otočných elementů, zajímavostí je lišta na přední kapotě, která končí znakem DS uprostřed dravého předku. Ozdobné lišty najdeme i vzadu, efektní oranžová poziční světýlka na C-sloupcích odkazují na původní Citroën DS.

Hladké boční linie dokreslují zapuštěné kliky, které se vysouvají v momentu, kdy se s klíčkem přiblížíte k vozu. Zvenku není možné si velký sedan splést s čímkoli jiným a avantgarda pokračuje i v interiéru. Ten je zaplněný luxusními materiály a originálními tvary. Stejně jako v případě Peugeotu 508 je posádka vpředu obložena tvary, ale odkládacích prostor je dostatek. Vzadu je místa požehnaně (při celkové délce 4934 mm pomáhá i rozvor 2895 mm), a to ve všech směrech. Pod klasickým víkem sedanu najdeme 510 litrů dobře využitelného prostoru.

Interiér je digitální – originální přístrojový štít nabízí řadu nastavení a preferencí, rozměrný středový dotykový displej slouží k ovládání všech podstatných prvků a samozřejmě konektivity (DS 9 je vybaveno klasickými USB). Infotainment funguje povětšinou celkem normálně, nastavení klimatizace či dalších věcí vyžaduje trochu víc pozornosti než v případě klasických tlačítek.

Velmi pohodlná sedadla s celkově uklidňující atmosférou luxusního interiéru vzbuzují očekávání komfortního jízdního zážitku. Tomu odpovídá i nabízená motorizace: civilizovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, samozřejmě přeplňovaný turbodmychadlem. Celkový výkon dosahuje hodnoty 225 k a 300 Nm točivého momentu. Na přední kola ho přenáší hladká a nerušivá osmistupňová automatická převodovka. Ve velkém reprezentativním sedanu typu DS 9 skutečně řidič nevyžaduje manuální řazení – nejlepší je nechat práci na automatice. Motor má příjemný výkon i projev, potěší vyváženým chodem, skvělým odhlučněním i slušnou dynamikou: zrychlení na stovku zabere 8,1 s a maximální rychlost činí 236 km/h.

Jakmile souzníte s dobře odhlučněným pohonem a vyjedete, potěší vás nejen hladký přenos síly, ale i očekávaný komfort podvozku – vždyť co by to bylo za francouzský vůz, kdyby neuměl plout silnicí! Příplatkový adaptivní podvozek (40 000 Kč) necháváme v komfortním režimu, protože mu svědčí nejvíc. Jízda po okreskách odhaluje příjemné naladění podvozku a jeho kvalitní odhlučnění. Ani 19palcová kola nezpůsobují zbytečné napětí, sedan plavně překonává nerovnosti a ani nevzbuzuje touhu po nějakém sportování. Dojem pohodlí umocňuje i hodně přeposilované řízení.

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu kolem 7 litrů na 100 km, prakticky se dá jezdit za necelých 8 l, ve městě za malinko víc. Vzhledem k hmotnosti 1615 kg očekávaná hodnota, která nikoho neurazí. Po pár dnech si zvykáme na neobvyklé detaily – například zmíněné nízko umístěné kliky dveří či stahování oken na středovém tunelu – a pomalu se sžíváme i se systémem infotainmentu. Ten by si možná zasloužil nějakou tu optimalizaci – lišta rychlé volby občas pomalu reagovala –, ale jinak jsme s ním neměli zásadní nedorozumění.

DS 9 je nabízeno s pětiletou zárukou a ve dvou výbavách: Performance Line a luxusnější Rivoli. Testovaná nižší výbava zcela dostačuje a cenu 1 325 000 Kč výrazně nenavýší ani pár příplatků. Kromě představené verze jsou v nabídce i tři hybridní motorizace, nejsilnější s výkonem až 360 koní (a elektromotorem na zadní nápravě, takže s pohonem 4x4).

Vůz kombinuje originální francouzský avantgardní designový styl s komfortním jízdním zážitkem, což jsou přesně hodnoty, díky nimž můžeme na českých silnicích očekávat jeho přítomnost. Vystupuje z davu, ale zároveň nepůsobí agresivně.

Plusy:

Komfort podvozku, motor a převodovka, kvalita interiéru.

Minusy:

Občas pomalu reagující infotainment, zbytečně masivní středový tunel.