Nakupujte bez Babiše. Rozšíření Google Chrome „čistí“ e-shopy od výrobků Agrofertu
#sorryjako
Další vývojáři se rozhodli vyjít vstříc poptávce a nabídnout českým internetovým uživatelům možnost, jak monitorovat, zda jimi vybrané produkty pocházejí z holdingu Agrofert vlastněného svěřenským fondem premiéra Andreje Babiše. Po aplikaci Bez Andreje, která už v minulém roce překročila hranici sta tisíc uživatelů, se v internetovém obchodu prohlížeče Google Chrome objevilo rozšíření nazvané #sorryjako: Nakupujte bez Babiše.
Zatímco aplikaci Bez Andreje využívají uživatelé přímo v obchodech při skenování čárových kódů, toto rozšíření pro prohlížeč Google Chrome, na které upozornil server Lupa.cz, umožňuje rozlišovat výrobky z holdingu Agrofert při nákupu online. Rozšíření zatím funguje na několika nákupních serverech.
„Extension odfiltruje výrobky Andreje Babiše z nabídky prodejců potravin nakup.itesco.cz, kosik.cz a rohlik.cz. Umožňuje produkty úplně schovat, označit, zprůhlednit nebo nechat být. Čapí uličník si zaslouží přes zadek a opilé strašidélko Emílek věčné zatracení,“ stojí v popisku v internetovém obchodu chrome.
Ukázka, jak rozšíření filtruje výrobky Agrofertu
Rohlík.cz vyhlásil bojkot toastů od Penamu
Internetový prodejce potravin Rohlík.cz přestal nabízet toastový chléb od společnosti Penam z Agrofertu. Nelíbí se mu 100milionová dotace pro firmu, kterou neproplatila Evropská unie, jak upozornil web iRozhlas.cz. Mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka sdělil, že dotace byla udělená v souladu se zákonem.
Web uvedl, že ministerstvo financí nepředložilo k proplacení Evropské komisi projekty Agrofertu za více než 161 milionů korun, mezi nimi je i 100 milionů korun na stavbu linky na výrobu toastového chleba. Jak upozornil server Seznam Zprávy, firma i přes nejasnost ohledně možného střetu zájmů premiéra Andreje Babiše (ANO) prověřovaného Evropskou komisí dostává dotace od Státního zemědělského intervenčního fondu. Za posledního půl roku mělo jít o 65 milionů korun, například na stavbu třídírny vajec v Nebanicích nebo na pelhřimovskou výkrmnu prasat.
„Respektujeme presumpci neviny. Než se však Penam očistí z toho obvinění, stahujeme jeho produkty z našeho sortimentu. Podpoříme naopak dodavatele, kteří vyrábí kvalitní toustový chléb bez toho, aniž by čerpali daně našich zákazníků,“ řekl ČTK marketingový ředitel Rohlík.cz Rostislav Brzobohatý. Firma chce chléb z Penamu nahradit řemeslnou výrobou z ČR, nyní nabízí alternativu ze zahraničí. Toastových chlebů firma prodá denně stovky kusů.
Aplikace Bez Andreje
Značné popularity dosáhla už v minulém roce aplikace Bez Andreje, když se jí podařilo přesáhnout hranici sto tisíc uživatelů. Mobilní aplikace po naskenování čárového kódu výrobku uživateli prozradí, jestli je původem z Babišovy bývalé firmy.
Aplikace s příznačným názvem „Bez Andreje“ funguje na jednoduchém principu. Zákazník si do telefonu přes fotoaparát naskenuje čárový kód výrobku a aplikace mu ukáže, zda je výrobek z Babišova koncernu, nebo ne. Pokud patří výrobek do holdingu předsedy vlády, na obrazovce telefonu se objeví výstražný červený trojúhelník s obličejem šéfa ANO a s nápisem Andrejovo. Pokud výrobek Agrofert nevyrobil, ukáže se zelená fajfka v kruhu s nápisem Bez Andreje.