Deset tisíc pivovarů se pere o evropský trh

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Deset tisíc pivovarů se pere o evropský trh
Etikety OKI. Foto: OKI
2
INZERCE
  • OKI
Sdílet:

Po řadě let růstu je jasné, že řemeslné pivo neboli „craft beer“ je víc než jen módní trend. Přispělo k oživení klesajících prodejů piva a přitáhlo nové generace konzumentů. Po předchozím poklesu spotřeby se prodej piva v Evropě výrazně zvýšil v roce 2013 a nadále roste, zejména díky zavedení speciálních piv a různých pivních stylů.

Jen v Evropě se nachází více než 10 000 pivovarů a co se objemu roční produkce piva týče, je EU na druhém místě – na tom prvním stojí Čína. Zájem o pivo je velký v celém světě a řemeslné pivo představuje zajímavou příležitost, jak oslovit různorodé chutě spotřebitelů po celém světě.

Skvělá příležitost

Očekává se, že hodnota globálního trhu s řemeslným pivem dosáhne do roku 2025 až 502,9 miliardy USD, což pro jeho výrobce znamená zajímavou příležitost. Cílem každého pivovaru je vyrobit skvěle chutnající pivo. A co dělá dobré pivo dobrým? Jeho vzhled, pěna, chuť, hořkost, barva a aroma. Přidejte stylovou lahev nebo plechovku a dobře navrženou etiketu, límce na lahev nebo obal, který prezentuje vysokou kvalitu a jedinečnost řemeslného piva, a máte produkt, který je také vizuálně atraktivní.

Minipivovary, mikropivovary a nově také řemeslné pivovary jsou často malé rodinné podniky, které využívají tradičnější metody vaření menších várek piva s jedinečnou kvalitou a chutí. Díky rozmachu tohoto trendu se mohou menší pivovary poprat s těmi většími o podíl na trhu. Stoupající obliba pití řemeslného piva však znamená, že tisíce malých pivovarů soupeří o místo na přesyceném trhu. Musí se odlišit, aby nezapadly. Vyniknout mezi konkurenčními řemeslnými pivovary a většími značkami může být pro malou firmu náročné. Menší pivovary proto musí najít kreativní a nákladově efektivní způsoby, jak upoutat – například prostřednictvím personalizovaných etiket a límců na lahve a také pořádáním atraktivních prezentačních akcí.

Marketingový rozpočet velmi malých až středních pivovarů se nemůže ani zdaleka rovnat s prostředky, kterými disponují jejich větší protějšky. S menším počtem hektolitrů uvařeného piva často nepotřebují velké objemy etiket ani propagačních materiálů.

Vytiskněte nápad, který nezapadne

Japonská společnost OKI, která se specializuje na tisk, má zkušenosti s podporou pivovarnického trhu a ví, že zatímco větší pivovary si mohou sjednat speciální ceny za stovky tisíc vytištěných etiket a také prostor pro jejich skladování, menší pivovary mohou získat výhodu tím, že využijí tisk přímo ve firmě. Pomocí malé tiskárny etiket, jako je například tiskárna Pro1050 od společnosti OKI, mohou malé pivovary vytisknout přesný počet etiket, které právě potřebují, a to až 8 000 denně. Pivovary tak ušetří výdaje za využívání externích dodavatelů tisku a také se zbaví dodacích lhůt. A díky možnosti tisku už od jedné etikety to také znamená, že personalizované etikety jsou další cenově dostupnou příležitostí. Personalizace produktů, a piva zvlášť, může přinést změnu, když uvážíme, že 80 % zákazníků preferuje značky, které nabízejí individuální zážitek, tedy něco navíc.

Tiskárna etiket Pro1050 od společnosti OKI se hodí pro jakýkoli pivovar, který chce snížit náklady prostřednictvím tisku vlastních až pětibarevných etiket, kdy k barvám CMYK přidává bílou. Výhodu je i snadná manipulace s médii a hlavně voděodolnost etiket, která je důležitá pro použití v chladicích prostorách. Zajímavá je flexibilita v designu etiket, včetně návrhů pro tmavší lahve a použití celé řady médií, například papíru, syntetických materiálů, čirých, barevných nebo texturovaných. Tisknout lze i variabilní data, což je důležité při tisku malých sérií etiket s různými názvy piv, pro sezónní výrobu, lze také natisknout název konkrétní restaurace, pivnice nebo jakékoli jiné proměnlivé informace, jako je čarový kód, údaje o várce a podobně.

OKI nenabízí jen interní tisk etiket. Řada univerzálních A3 tiskáren OKI C800 umožňuje produkci široké škály marketingových materiálů, které se tisknou interně, a přitom v profesionální kvalitě. Od límců na lahve po voděodolné nápojové lístky, které se netrhají, pozvánky na akce, volně stojící bannery a samolepicí podlahové a okenní nálepky. To vše hned, v profesionální kvalitě a již od jednoho kusu, což je důležité zejména pro pivovary, které si vytvářejí komunikaci sami, případně ve spolupráci s menší reklamní agenturou či grafickým studiem.

Pomoc při budování značky

Například italský řemeslný pivovar Zion Birra si vybral tiskárny OKI C800 jako spolehlivé a nákladově úsporné řešení tisku, které pomůže růstu značky a přitáhne pozornost na akcích a ochutnávkách pomocí visacích a skládacích bannerů, voděodolných pivních lístků a náramků. Tiskárny využívá také k vytváření materiálů pro vlastní malý řetězec pivnic. „Ať už se jedná o bannery, nápojové lístky, límce na lahve nebo náramky, když máte tiskárnu přímo na místě, lze uskutečnit hned nejrůznější nové nápady,“ říká Amaurys Perez, generální ředitel Zion Birra.

Jak dodavatel etiket prorazil v celosvětové propagační akci na ragby

Jihoafrický dodavatel etiket Talis Labels byl doporučen jako pomoc při projektu pivovarnické společnosti Heineken. Akce se konala v roce 2019 a zahrnovala tisk etiket v malé limitované edici, která byla součástí sponzoringu globálního ragbyového turnaje společností Heineken. Zadání znělo: Netradiční průhledná etiketa, která bude dobře vidět na tmavé lahvi Heineken. Aby v Talis Labels splnili zadání, vybrali tiskárnu etiket OKI Pro1050 s pětibarevným tiskem (CMYK+bílá). Po první sérii 600 etiket si společnost Heineken objednala dalších 20 000 kusů, které firma Talis dokázala díky tiskárně OKI včas dodat.

Není to jen o pivu

U řemeslných piv mívají pivovary pocit, že jde jen o chuť. Záleží však na celkové přitažlivosti a vhodném odlišení značky na konkurenčním trhu. Klíčem je zaujmout milovníky piva, a prvním faktorem je originální vzhled lahve. Od etikety až po propagační marketingové materiály – to vše pomáhá ovlivňovat rozhodování o nákupu tím, že vyniknete.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz