Přes 100 milionů korun za půl minuty reklamy. Super Bowl byl nabitý emocemi

největší sportovní událost ameriky

Přes 100 milionů korun za půl minuty reklamy. Super Bowl byl nabitý emocemiNOVÉ 1
Panorama
Sdílet:

Super Bowl je nejsledovanější akcí v americké televizi, k níž každoročně přitahuje více než 100 milionů diváků. Do letošního 52. finále inzerenti investovali dohromady kolem 420 milionů dolarů (8,5 miliardy korun), takže půlminuta reklamního času je vyšla na více než pět milionů dolarů. O titul se utkaly celky New England Patriots a Philadelphia Eagles. Vyhráli Philadelphia Eagles. O poločasovou show se postaral zpěvák Justin Timberlake.

Loni mnoho reklam hrálo na politickou strunu. V USA vládla napjatá atmosféra krátce po uvedení Donalda Trumpa do úřadu. Letos byly reklamy zdrženlivější, i když ani letos v některé neskrývaly naléhavé poselství.

Telekomunikační společnost T-Mobile se podle agentury AFP otevřeně připojila ke kampani #MeToo nebo kritizovala klimatickou politiku USA. Ve spotu se sloganem „Změna začíná teď“ promlouvá ženský hlas. „Přicházíte do světa otevřeného ducha a pocitu, že jsme si všichni rovni.“ Adresáty sdělení jsou zjevně také děti různých barev pleti. „Budete milovat, koho budete chtít, budete požadovat spravedlivou mzdu, nedovolíte, aby místo, odkud pocházíte, předurčovalo, kým budete,“ požaduje klip.

Automobilka Toyota uvedla na scénu rabína, který díky svému pick-upu objede své přátele – pastora, imáma a buddhistického mnicha – aby společně vyrazili na utkání amerického fotbalu. „Všichni vytvoříme tým,“ uzavřel na konci spotu japonský výrobce automobilů.

Podle agentury AP letos reklamám vévodil krotký humor a poselství týkající se společenských problémů. Reklamy prý bavily a přitom se snažily nikoho neurazit.

Zpěvák Justin Timberlake o poločase finále ligy amerického fotbalu překvapil diváky poctou Princeovi. Předloni zesnulý legendární zpěvák a skladatel se objevil na plátně a vypadalo to, jako by s Timberlakem za klavírem zpíval duet. Scéna byla osvětlena do fialova na počest Princeova patrně nejznámějšího alba Purple Rain. Prince byl rodákem z Minneapolisu, kde se takzvaný Super Bowl koná.

Zápas mezi celky New England Patriots a Philadelphia Eagles zahájila americkou hymnou zpěvačka Pink. O tom, jak její pěvecký výkon dopadne, se dopředu především na sociálních sítích spekulovalo, neboť umělkyně se netajila tím, že bojuje s nachlazením. Americký tisk ale nakonec její vystoupení hodnotil slovy jako „dala to“ a „emocemi nabité provedení“. Zpěv trojnásobné držitelky Grammy ocenily na sociálních sítích i osobnosti, například moderátorka Ellen DeGeneresová nebo zpěvačka Sheryl Crow.

Jako každý rok byl minikoncert o poločase Super Bowlu napjatě očekávaný. Liga amerického fotbalu (NFL) na show vynakládá nemalé prostředky.

Sedmatřicetiletý Timberlake zpíval během tradičně mimořádně sledovaného poločasového představení už potřetí, což se dosud žádnému umělci nepodařilo. Poprvé to bylo v roce 2001, o tři roky později zazpíval duet s Janet Jacksonovou. V závěru vystoupení tehdy zpěvák trhnul s částí oblečení Jacksonové tak silně, že údajně nechtěně odhalil její ňadro. Ve své následné omluvě použil frázi „závada šatů“, jež se stala součástí popkultury a dostala se do slovníků.

Čtěte také: Megalomanská show na Super Bowlu: Lady Gaga a 300 tančících dronů

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články