Omlazený Mercedes GLE  soupeří s Porsche Cayenne nebo BMW X6

Omlazený Mercedes GLE  soupeří s Porsche Cayenne nebo BMW X6
Mercedes na našem trhu tradičně nabízí pestrou paletu svých modelů. Mezi SUV vyniká model GLE (dřív ML), který ve faceliftované verzi soupeří třeba s Porsche Cayenne nebo BMW X6. Foto: František Vahala
13
Auto
Sdílet:

Mercedes na našem trhu tradičně nabízí pestrou paletu svých modelů. Mezi SUV vyniká model GLE (dřív ML), který ve faceliftované verzi soupeří třeba s Porsche Cayenne nebo BMW X6. Vyzkoušeli jsme plug-in hybridní verzi s karoserií „kupé“.

Facelift, kterým GLE prošlo v letošním roce, se dotkl hlavně světlometů, a to jak vpředu, tak i vzadu. Došlo i na pozměnění vzhledu nárazníků, nová kola a další prvky. Uvnitř zaujme například nový volant. Mercedes GLE je aktuálně nabízen ve dvou karosářských verzích, jako klasické SUV nebo „kupé“, tedy čtyřdveřový model se splývavou zádí.

Elegantní, snadno rozeznatelné tvary nenechají nikoho na pochybách, že jde o Mercedes – ostatně napoví i rozměrná třícípá hvězda na masce chladiče, která v sobě skrývá nejnovější kamery a radary různých pomocných systémů. Těch je samozřejmě ve vozidle řada, což zjišťujeme hned po nastoupení do velmi krásného a kvalitně zpracovaného interiéru. Analogové ukazatele jsou nahrazeny rozměrným displejem, který plynule přechází z přehledného digitálního přístrojového štítu do pravé části, přes kterou se ovládá celý infotainment a nastavení. Teplota a další funkce se dají řešit rovnou přes lištu s tlačítky, pokud chce člověk změnit víc, otevře si menu na centrálním displeji.

Je jasné, že Mercedes je plný nejmodernějších asistenčních systémů, většinou jsou velmi příjemně naladěny (například držení v pruzích či adaptivní tempomat, který sám zpomaluje). To vše, společně s pohodlnými sedadly, přispívá k očekávanému komfortu na palubě. Co se týče prostoru, vzadu si normální postavy sednou krásně, zavazadlový prostor slibuje hodnoty od 419 do 1915 litrů.

Mercedes je stále značkou, která nabízí zákazníkům různé druhy pohonu, což platí i u GLE. Můžete mít benzinové nebo vznětové čtyř- a šestiválce, ba dokonce osmiválec se dvěma turbodmychadly (verze Mercedes-AMG GLE 63 S). A také plug-in hybridní model, což je případ testovaného vozidla, značeného jako 400e. Pod kapotou mu pracuje dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 252 koní, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 156 koní. Systémový výkon dosahuje hodnoty až 381 koní. Hybridní ústrojí zvládne i přes brutální hmotnost 2,6 tuny ujet i 100 km čistě na elektřinu, ale jako u každého plug-in celková spotřeba hodně záleží na tom, jestli budete baterie pravidelně dobíjet.

I přes vysokou hmotnost je dynamika pohonu nadprůměrná – zrychlení na stovku zabere 6,1 s, maximální rychlost je omezena na 210 km/h. Mercedes má k dispozici řadu režimů, které upravují fungování celého ústrojí (samozřejmě s pohonem všech kol). Režim Battery například umožňuje ušetřit baterii pro průjezd obydlenou oblastí, Sport přiostří reakce a Hybrid je dobrý na běžné ježdění.

Testovací týden byl tak rozmanitý, že nám umožnil vůz vyzkoušet v nejrůznějších podmínkách s celkovým nájezdem přes 2000 km. Co se týče domácího prostředí plug-in hybridu, nejvíc mu sedí příměstské oblasti či okresní silnice. Rychlá dálnice znamená vyšší spotřebu, to jest až 13 litrů na 100 km (s vybitými bateriemi). Na dlouhé dálniční cesty si stejně rozumný člověk pořídí raději vznětový šestiválec, který je pro podobné účely stále nepřekonaný.

Plug-in hybrid vyžaduje, aby se člověk trochu přizpůsobil. A celé auto je s ním trochu těžkopádné, což je znát například v zatáčkách. Devítistupňová převodovka občas trochu cukne, zejména s vybitými bateriemi, místy nám chyběla hladkost pohonu. Zvláštní je i pocit z tuhého pedálu brzdy. Celkově bychom od Mercedesu čekali v tomto ohledu trochu lepší sladění soustavy.

GLE je automobil, který koupíte od cca 2,2 milionu do 3,9 milionu za verzi AMG. Hybridní verze začíná na částce lehce přes 2,3 milionu, doporučované šestiválce se blíží ke 2,4 milionu. S výbavou se bavíme o autě za cca 2,7 až 2,8 milionu Kč, což je případ testovaného vozidla na fotografiích. Pokud vyloženě nemáte infrastrukturu k pravidelnému nabíjení, volte raději čistě spalovací motor.

Plusy: Komfort interiéru, sedadla, stabilita.

Minusy: Vysoká hmotnost, cukání převodovky.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz