OBRAZEM: Tragická nehoda změnila dva vlaky ve šrot. Zničeno bylo i 800 poštovních balíků
FOTOGALERIE UVNITŘ
V hromadu zkroucených plechů se transformovalo čelo osobního vlaku a posledního vagonu poštovního vlaku u Českého Brodu, kde došlo v úterý večer k tragické nehodě, při níž zemřel strojvedoucí. Prudký náraz ilustrují fotografie, které ve středu zveřejnila Správa železnic. Hasičům se vlaky podařilo rozpojit až po několika hodinách za využití těžké techniky. Zapotřebí k tomu byl speciální hasičský tank a několik lokomotiv.
Hasiči se zprvu pokoušeli rozpojit oba vlaky za pomocí lokomotiv, které zapřáhli na konec každé z havarovaných souprav, to se ale nepodařilo. Na místo tak musely zamířit další lokomotivy, zasahoval zde také speciální nehodový vlak Správy železnic (SŽ).
🎦 Včerejší zásah u srážky osobního a dopravního vlaku u Českého Brodu ve Středočeském kraji.👨🚒 pic.twitter.com/3AuAvbEIeR
— Hasičský záchranný sbor ČR (@hasici_cr) July 15, 2020
Železničáři zveřejnili fotografie z místa zásahu železničního neštěstí, na nichž je vidět, že kabina osobního vlaku CityElefant byla prakticky zcela zdeformována, stejně tak jako poslední vagon poštovního vlaku, do něhož vlak se zhruba stovkou pasažérů narazil.
Vykolejené havarované vlaky od sebe hasiči a pracovníci SŽ oddělili kolem osmé hodiny ráno, provoz na místě byl obnoven po desáté hodině dopolední.
Stovky balíků nebudou doručeny, náraz je zničil
Náraz zničil několik vagónů poštovního vlaku a 800 balíků. Doručení dalších balíků nabere zpoždění. „Česká pošta zajistila přeložení většiny zásilek na náhradní přepravu. Pouze část zůstává kvůli policejnímu šetření a vyproštění stále na místě nehody. Doručení uvedených zásilek Česká pošta zajistí náhradními kapacitami. Pokud dojde ke zpoždění, bude minimalizováno pouze na jednotky dnů, zpoždění se týká zhruba 6000 balíkových zásilek,“ uvedl tiskový mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.
Poškozené či zničené zásilky byly podané převážně v Praze a středních Čechách a určené k doručení na Olomoucku. Doručování zhruba 6000 balíků podaných v Praze a středních Čechách pro adresáty ve východních Čechách a na severní Moravě nabere zpoždění jeden až dva dny.
Česká pošta provozuje pro přepravu zásilek po republice sedm vlakových souprav. I po zničení jedné z nich je podle Vysoudila přepravní kapacita dostatečná. Poštovní vlaky jezdí na trati Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava několikrát denně. Vagony patří České poště, lokomotivy a samotnou přepravu zajišťuje ČD Cargo.
Škoda na trati byla odhadnuta na 45 milionů korun, příčina nehody je v šetření. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) projel ale vlak na červenou. Škodu na poštovním vlaku odhadla pošta na 15 milionů, Drážní inspekce odhaduje škodu na poštovních vozech na pět milionů a na 300 000 korun poškození lokomotivy poštovního vlaku.