1 Dálnice D1

Oprav D1 se ujme jiná firma. Doprava bude opět stažena do jednoho pruhu

NOVÉ

Témata: , , ,

Opravovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru budou dělníci postupně rozšiřovat od středečního rána. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se už dohodlo s firmou, která bude zprůjezdnění D1 po odchodu dosavadního stavebního sdružení zajišťovat. Práce, kvůli nimž bude doprava stahovaná do jednoho jízdního pruhu, budou pokračovat i ve čtvrtek.

V pátek budou přerušeny s ohledem na očekávaný vyšší provoz před svátky, pokud se je do té doby nepodaří dokončit, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Pracovníci by se pak na D1 vrátili 27. prosince. „Probíhají přípravné práce, abychom mohli nasadit mechanizaci. To znamená, odmrazujeme a čistíme od sněhu,“ řekl Rýdl. Čištění středové části dálnice zatím zajišťuje technika ředitelství.

Ve středu na dálnici nastoupí šest pracovních čet, pracovat na posunování středových svodidel budou od 07:00. Řidiči musejí počítat s omezením v obou směrech. Dopravu bude nutné v daných místech stahovat do jednoho jízdního pruhu. I po rozšíření dálnice budou auta dál mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem projíždět omezenou rychlostí. Zprovozňování D1 bude pro ŘSD podle Rýdla zajišťovat firma, která má s prací na dálnici zkušenosti. Její název neuvedl.

V opravovaném úseku zatím auta jezdí ve zúžených jízdních pruzích. Doprava na této části dálnice minulý týden kolabovala kvůli hustému sněžení. Kolony měřily desítky kilometrů. Kraj Vysočina ve čtvrtek uvedl, že kolaps provozu na D1 způsobila nepřipravenost modernizovaného úseku na zimní podmínky.

Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení TGS Joint Venture tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.

Firma Geosan v úterý oznámila, že sdružení firem od smlouvy s ŘSD odstoupilo a že ukončuje práce na zakázce. Ukončení smlouvy s těmito stavaři už ale v pondělí oznámilo ŘSD, které to zdůvodnilo velkým zpožděním prací. Podle úterního vyjádření ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) je odstoupení konsorcia nejjednodušší cestou. Stát bude vymáhat penále.

Čtěte také: „Alarmující. Katastrofa.“ Opozice i ČSSD chce grilovat Ťoka za D1

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.