3 Nová tramvajová trať

U Národního muzea se pokládají tramvajové koleje. Zatím vedou odnikud nikam

NOVÉ

Témata: , ,

Zhruba sedmdesátimetrový úsek nových tramvajových kolejí mezi novou a starou budovou Národního muzea v Praze by měl být do tří let napojen na trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Následně tam mají mít nástupní zastávku historické tramvaje. Uvedla to mluvčí dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. O prodloužení kolejí k budově hlavního nádraží a dále do Bolzanovy ulice by se mohlo podle primátorčina náměstka Petra Dolínka (ČSSD) rozhodnout v září. Koleje podnik k muzeu položil při přeměně prostranství mezi historickou budovou muzea a bývalého Federálního shromáždění.

„Předpokládáme, že k tomu (napojení na trať ve Vinohradské a Škrétově; pozn.red.) dojde nejdéle do tří let. Nyní se zajišťuje projektová příprava. Důvodem delšího času přípravy je potřeba koordinace projektu se záměry Institutu plánování a rozvoje v širším okolí muzea a také koordinace se záměry Technické správy komunikací, dochází zde například k zásahu do světelně řízené křižovatky na magistrále,“ uvedla Řehková.

Až bude úsek na trať napojen a udělána kolejová spojka, předpokládá jej DPP využít pro jízdy smluvních a historických tramvají. Budou tam mít nástupní stanici. „Při výlukách zde bude možné mimořádně ukončit s nasazením obousměrných vozů i běžné linky,“ uvedla mluvčí.

Koleje začal podnik pokládat kvůli celkové přestavbě prostoru. Chce tak předejít tomu, aby tam musely v budoucnu opět najet stroje. „Pod položeným úsekem kolejí se nachází mimo jiné podzemní chodba, která spojuje starou a novou budovu muzea,“ uvedla mluvčí.

O dalším směřování trati směrem k Václavskému náměstí by mohlo vedení Prahy rozhodovat v září, a to na základě například dohody s ministerstvy a rovněž po dokončení všech nutných podkladů. „Tato tramvajová trať je důležitá. Proběhlo veřejné i úřední projednání, teď už je potřeba rozhodnout, kudy trať povede. To chceme udělat, jakmile budeme mít kompletní podklady,“ uvedl Dolínek.

Dvě varianty, kam koleje povedou

Podle první varianty by tramvaje z Vinohradské zahnuly do Wilsonovy směrem ke Státní opeře. Následně by trať uhnula přes magistrálu do parku a směřovala před nádraží, odkud by kopírovala magistrálu k rohu Bolzanovy a U Bulhara, kde by se napojila na současnou trať. Druhou možností je, že by koleje vedly k opeře po stejné trase jako v prvé variantě, ale potom by nesměřovaly před nádražní halu, ale do Opletalovy ulice a dále na křižovatku s Bolzanovou. Poslední možnost navrhuje vést trať z Vinohradské na Václavské náměstí a potom do Opletalovy a k Bolzanově.

O propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím se mluví roky. Proti návratu tramvají se dlouhodobě staví Praha 1. Také proto prosazuje variantu vedení trati Wilsonovou ulicí. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

FOTOGALERIE: KLDR se chlubí svými novými tramvajemi, ty přitom pochází z Československa

Z Kobylis do Zdib povede tramvaj. Praha změní územní plán


Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.