FOTO: Řetězce bojují s nedostatkem roušek. Prodavačky ochrání plexiskla

OBCHODNÍ ŘETĚZCE

FOTO: Řetězce bojují s nedostatkem roušek. Prodavačky ochrání plexisklaNOVÉ
Plexiskla v prodejnách Kaufland Foto:

FOTO: Kaufland

5
Domov
Echo24
Sdílet:

Obchodní řetězec Kaufland se rozhodl kvůli nebezpečí nákazy novým koronavirem zavést speciální bezpečností opatření, patří mezi ně například plexiskla u pokladen či posílení ostrahy, která na dodržování hygienických zásad dohlíží. Přestože se společnosti podařilo zajistit několik roušek pro všechny zaměstnance v provozu, je jich v současnosti pořád nedostatek, uvedla společnost v tiskové zprávě. Podobná opatření ohlásily již dříve i další řetězce.

V Kauflandu například písemné informace i hlášení interního rozhlasu nabádají zákazníky k dodržování hygienických předpisů a konkrétně u pečiva k používání jednorázových rukavic a kleští. Zákazníkům doporučuje také udržovat minimálně dvoumetrový rozestup od ostatních lidí. „Od pátku instalujeme postupně na všechny naše prodejny ochranná plexiskla nejen na pokladny, ale i na oddělení informací. V pokladní zóně přibyde navíc podlahové značení doporučených rozestupů,“ uvedl provozní ředitel společnosti Martin Piterák. Řetězec také posílil ostrahu kvůli dodržování hygienických pravidel. „Posilnili jsme ostrahu u vstupu do prodejen, kde provádíme kontrolu zakrytí obličejových částí a věku 65+ mezi 7-9 hodinou ranní.,“ dodal Piterák.

Dezinfekce nákupních vozíků v Kauflandu
Dezinfekce nákupních vozíků v Kauflandu Foto:

FOTO: printscreen Youtube/Kaufland

Podobně postupuje řetězec hypermarketů Globus, který začal s instalací plexiskel mezi pokladní a zákazníka v průběhu týdne. Provoz běžných pokladen navíc omezí na minimum, aby mohli sloužit především seniorům či handicapovaným, uvedl řetězec v úterý. Ostatní zákazníci by měli využívat samoobslužných kas. „Běžné pokladny spouštíme pouze v režimu ob pokladnu, je-li to možné tak ob dvě pokladny kvůli bezpečnému odstupu zákazníků,“ řekl jednatel společnosti Globus Bronislav Matyšek. V pokladních zónách Scan&Go pomohou obsluze korigovat počty zákazníků pracovníci bezpečnostní agentury.

Foto:

Echo

Řetězec Albert podle mluvčího Jiřího Marečka žádá lidi, aby při vstupu do obchodu používali ústenky, roušky nebo alespoň šály přes ústa. „Při vstupu do prodejny mají zákazníci k dispozici pro použití po celou dobu nákupu jednorázové rukavice. Zároveň zákazníky prosíme, aby zkrátili čas strávený v prodejně na minimum,“ uvedl Mareček.


Čtěte dále: Češi se přestali zásobovat potravinami. Nákupy se vrací k normálu

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články