První a dysfunkční rodina. O britském seriálu Koruna

ECHOPRIME

První a dysfunkční rodina. O britském seriálu Koruna
Princezna Diana (Emma Corrinová) si v seriálu kompenzuje osamělost a nenaplněnost obdivem zástupů. Foto: Foto: Profimedia.cz
Týdeník

Ondřej Štindl

Mnoho diváků po celém světě minulý týden pro jednou ocenilo koronavirové restrikce – bylo díky nim snazší najít si prací nerušených deset hodin na sledování čtvrté sezony britského seriálu Koruna. Nejdražšího britského televizního projektu v dějinách, který postupně zachycuje vládu královny Alžběty II. od jejího nástupu do časů blízkých současnosti (děj závěrečné šesté sezony má končit někdy na začátku tohoto století).

Jeho protagonisty jsou globální celebrity, lidé, které v nějaké míře „zná“ plus minus každý, britská královská rodina – stále na očích a přitom neproniknutelná, pro někoho anachronická, snad až absurdní, pro jiného pilíř jakéhosi dobu přesahujícího řádu. První rodina světa, přinejmenším toho západního. A jestli na Západě prochází institut rodiny krizí, je to vidět i na ní a svět se na to se zájmem podívá – čtvrtá série Koruny také ukazuje události, které svého času velice zaměstnávaly bulvární tisk, především rozpad manželství následníka trůnu prince Charlese a princezny Diany. Síla seriálu ale nakonec nespočívá v popularitě postav, jež v reálu důsledně střeží svoje soukromí, zatímco diváci do něj teď mohou nahlížet.

Hlavnímu scenáristovi Koruny Peteru Morganovi se ale podařilo dosáhnout toho, že hodnota seriálu přesahuje součet jeho jistě atraktivních částí – přitažlivého tématu, dobrých herců, elegantní a oku lahodící, nikoli však kýčovité vizuality, všech těch obrazů dobře oblečených lidí na atraktivních lokacích.

Celý text si můžete přečíst na EchoPrime. Nebo v tištěném vydání Týdeníku Echo. Předplatit si jej můžete zde.

Foto: Týdeník Echo