Máme tu diagnózu autofobie. ODS se ve spotu ohradila proti cyklofanatikům, nenávistníkům

Předvolební spot ODS

Máme tu diagnózu autofobie. ODS se ve spotu ohradila proti cyklofanatikům, nenávistníkůmNOVÉ
Vladimíra Ludková a Alexander Bellu Foto:

Foto: Printscreen z videa/Alexander Bellu

1
Domov

mk Echo24

Doprava v Praze patří mezi hlavní témata komunálních voleb. Zatímco někteří politici akcentují dostavbu pražského okruhu či MHD zdarma, kandidáti ODS se v novém spotu s názvem „Modrá zóna” ohradili proti chování cyklistů v internetových diskuzích. „A jestli jsi si všiml, tak tady už hodně dlouho máme novou diagnózu – autofobie,” říká ve videu zastupitelka Prahy 8 Vladimíra Ludková starostovi Prahy 3 Alexanderovi Bellu poté, co přijede na kole.

V úvodu videa s podtitulkem „Jezdíme na kole, ale modlit se k němu nebudeme!“ oba politici ujasňují, že jim nevadí ani tak chování cyklistů v provozu, jako spíš na internetových diskuzích. „Tak to je omyl, já proti nim na ulici skutečně nic nemám, ale někteří cyklofanatici v diskuzích na internetu, to je někdy hodně agresivní skupina,” vysvětluje Ludková. „To jsou takový ty nekonečný příběhy, jak píšou o tom, že za všechno můžou automobilisti a největší problém je tunel Blanka,” dodává Bellu.

V popisku spotu se rovněž uvádí, že se z cyklistiky nesmí stát radikální náboženství blokující automobilovou dopravu. Starosta Alexandr Bellu pro server Echo24 upřesnil, že terčem kritiky jsou aktivity organizace Auto*Mat: „Je to ze života sociálních sítí, kde ty komentáře jsou různorodé a kde jednotlivé skupiny proti sobě bojují a diskutují. Je to dáno i tím, jakým způsobem je Auto*Mat spojený se současnou koalicí.”

S videem souvisí Facebookové stránky Mapa dopravního teroru-Praha, kde lze najít další díly věnované pražské dopravě a starosta Bellu v nich vystupuje. „My tam otevíráme celou řadu témat. Ta témata jsou od řidičů, cyklistů, až po MHD, není to vyhraněné,” uvedl pro server Echo24 Alexander Bellu s tím, že nejde o odborná stanoviska. „Je to komunikace dvou skupin, které vidí jinak dopravní situaci v Praze a tím pádem vzniká žert, vzniká diskuze, vzniká spor” dodává.

Jakých konkrétních prohřešků se cyklisté dopouštějí, však kandidáti nerozebírají. „I automobilisté mají právo na sebeurčení,” vzkazuje cyklistům Bellu. „A dalo by se říct, že profesionální aktivisti – zejména takový šéf Auto*Matu, svojí nenávistí k řidičům rozdělují společnost,” dodává k tomu Ludková. Dále se oba kandidáti věnují jiným problémům – modrým zónám v Praze a zlozvykům řidičů v provozu, které pak sami názorně předvádějí.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Za brutálním útokem na západní cyklisty stojí islámští radikálové

Nahý cyklista překročil povolenou rychlost. Za 47 kilometrů v hodině mu hrozí pokuta