Nový problém na D1. Zrekonstruovaná dálnice se znovu zavře kvůli špatnému betonu

OPRAVA DÁLNICE

Nový problém na D1. Zrekonstruovaná dálnice se znovu zavře kvůli špatnému betonu
ŘSD našlo problém na již opraveném úseku dálnice D1. Foto: Shutterstock
1
Domov

Echo24

Nově zrekonstruovaný úsek dálnice D1 na Benešovsku se znovu na dva týdny zavře. Čeká ho oprava kvůli popraskanému betonu. Podle Ředitelství silnic (ŘSD) a dálnic je vina na straně firmy Eurovia, která je dodavatelem prací. Pokud by k opravě nedošlo, beton by nevydržel ani přes letošní zimu, řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Dálnice se podle Ředitelství silnic a dálnic znovu zavře příští pátek 17. září, a to mezi 65. a 66. kilometrem, poblíž Zruče nad Sázavou. Úsek byl uveden do provozu před rokem.

Daný úsek byl uveden do provozu před rokem. Problémy zjistilo ŘSD na zhruba 130 metrech dálnice. „Ten beton je na úseku 130 metrů tak špatný, že by nevydržel přes letošní zimní sezonu. To znamená, že musíme bezodkladně, prakticky okamžitě, začít s opravou,“ řekl mluvčí ŘSD Rýdl.

„V povrchu vozovky byly zjištěny trhliny. Sahají do hloubky zhruba dvou centimetrů v rychlém pruhu, v pomalém pruhu jsme se dostali až do hloubky tří centimetrů,“ řekl ředitel úseku kontroly kvality staveb ŘSD Jiří Hlavatý. Podle něj by hrozil rozpad vozovky. „Pravděpodobnou příčinou je technologická nekázeň, kdy došlo k rozdílné konzistenci ve spodní a horní vrstvě krytu,“ řekl Hlavatý.

Uzavírka by měla trvat přibližně dva týdny, provoz má být sveden do protisměru. Podle ředitelství silnic a dálnic se opravy stihnou do plánovaného konce modernizace celé dálnice na přelomu září a října. Na vině je podle ŘSD dodavatel prací, firmy Eurovia.

Eurovia problematický úsek podle Rýdla opraví v rámci reklamace, stát za to nebude nic platit. Další sankce firmě nehrozí. „V tomto konkrétním případě musím ocenit přístup společnosti Eurovia, která ani na moment nezaváhala, spolupracovala s námi na veškeré diagnostice, svoji odpovědnost uznala, bez jakéhokoliv zaváhání, protestů nebo jiného návrhu uposlechla našich pokynů, a to včetně termínu a způsobu provedení,“ uvedl Rýdl.

Opravy dálnice D1 měly být hotové původně už v roce 2018, nyní mají podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) skončit na začátku října, tedy těsně před volbami do Poslanecké sněmovny. Zbývat bude ještě opravit most Šmejkalka poblíž Senohrab, která nebyla zahrnuta do celkové rekonstrukce a je vedena jako samostatná zakázka. Práce by tam měly začít v roce 2022 nebo 2023.