Tramvajová trať z Prahy do Zdib dostala zelenou

PŘÍMĚSTSKÁ TRAMVAJ

Tramvajová trať z Prahy do Zdib dostala zelenou
Tramvaj na Trojském mostě jedoucí směrem do centra Prahy. Foto: Echo24/ Petr Podaný
Domov

Echo24

Prodloužení tramvajové trati z pražských Kobylis do středočeských Zdib, které plánují pražský magistrát a dopravní podnik (DPP), prošlo procesem posouzení vlivu na okolí, vyplývá to z databáze EIA. Projekt, který má odlehčit silniční dopravě, tak může vstoupit do finální fáze příprav. Součástí stavby mají být i příměstská parkoviště pro 1260 vozů.

Odbor ochrany prostředí pražského magistrátu ve čtvrtek vydal souhlasné stanovisko k posouzení vlivu na životní prostředí, které se týká projektu prodloužení tramvajové trati z Vozovny Kobylisy dál směrem do Zdib. Nová trať bude začínat v ulici Klapkova, kde končí současná trať tramvajovou smyčkou a bude pokračovat přes Dolní Chabry uprostřed stávající čtyřpruhové komunikace II/608.

Trať, která má ulevit silniční dopravě, bude mít délku asi 5,5 kilometru. Její stavba by měla začít v roce 2024 a skončit o rok později. Součástí trati budou také terminály a parkoviště P+R ve Zdibech i Sedlci a tramvajová smyčka v Sedlci. Celková parkovací kapacita poblíž konečné zastávky tramvaje bude 1260 míst, z toho 420 parkovacích stání ve Zdibech a 840 stání v Sedlci. Parkoviště navíc mají být modulární, to znamená, že jejich kapacita půjde v budoucnu rozšířit.

Koleje dlouhé přes 5 kilometrů povedou částečně po současné trase příměstských autobusů.
Koleje dlouhé přes 5 kilometrů povedou částečně po současné trase příměstských autobusů. Foto: Apple Maps

Součástí trati Kobylisy—Zdiby mají být také čtyři mosty, z nichž největší by měl překlenout křižovatku s dálnicí D8 na konci trati. Součástí tohoto přemostění má být také lávka pro chodce a cyklisty.

Vedení Prahy považuje rozvoj tramvajové sítě za prioritu. DPP nedávno získal stavební povolení pro prodloužení tramvaje z Barrandova do Holyně, koleje mají finálně vést až do Slivence. Stavět by se mělo začít příští rok. Koncem listopadu také podnik dokončil prodloužení trati z Pražského povstání k metru Pankrác, kam by měly tramvaje začít jezdit v červnu příštího roku.

Kromě toho magistrát a DPP plánují řadu dalších tratí, například z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.