Facebook se snaží mírnit skandál. Má uživatelům zlepšit kontrolu nad jejich daty
ZMĚNY NA FACEBOOKU
Facebook dnes představil nová opatření, jež mají uživatelům zajistit lepší kontrolu nad informacemi, které o nich tato sociální síť schraňuje. Reaguje tak na skandál s neoprávněným použitím uživatelských údajů.
Opatření zahrnují například zjednodušení nabídky pro nastavení v mobilních zařízeních či nové nástroje, které uživatelům usnadní vyhledávání dříve sdílených informací a jejich smazání.
Nastavení bude centralizováno a soustředí informace, které byly dříve rozesety na asi 20 různých místech platformy. Facebook také uživatelům usnadní přístup ke všem údajům, které o nich má k dispozici, a umožní jim procházet je podle kategorií. Nový nástroj pro přístup k informacím lidem usnadní přenos dat do konkurenční sítě, jak vyžadují nová pravidla EU pro ochranu soukromí (GDPR), která vejdou v platnost v květnu.
„Existuje mnoho způsobů, jak svá data kontrolovat,“ píše v prohlášení Erin Egan, která má ve společnosti Facebook na starosti politiku ochrany soukromí. Dodává však, že musí lidé nejdříve pochopit, kde je najít a jak je využívat. Celý text prohlášení si můžete přečíst zde.
„Počínaje dneškem představujeme výuková videa, která vám pomohou získat informace o důležitých prvcích ochrany soukromí,“ stojí dále v prohlášení. Díky videím by měli uživatelé lépe pochopit, jak kontrolovat, které informace Facebook využívá pro cílenou reklamu, či co se stane, když dojde ke smazání účtu.
Společnost Facebook se v posledních dnech ocitla v centru pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.
Některé velké společnosti nenechaly tuto událost bez reakce. Známý americký podnikatel Elon Musk smazal z Facebooku oficiální stránky svých firem Tesla a SpaceX. Americká softwarová společnost Mozilla a německá banka Commerzbank na této síti přerušily reklamu. Z Facebooku se také rozhodl odejít legendární časopis Playboy.
„Poslední týden ukázal, jak mnoho práce ještě musíme udělat ve snaze pomoci lidem pochopit, jak Facebook funguje a jaké mají možnosti ohledně svých údajů,“ uvedla Erin Egan.