Twitter čelí žalobě. Poskytoval telefonní čísla k cíleným reklamám
ZNEUŽITÍ ÚDAJŮ
Sociální síti Twitter hrozí pokuta až 250 milionů dolarů od amerických úřadů. Podle americké Federální obchodní komise (FTC) používala sociální síť telefonní čísla a emaily uživatelů k cíleným reklamám, uvádí CNN.
FTC na společnost podala stížnost, ve které uvádí, že Twitter používal údaje poskytnuté pro bezpečnostní účely a zabezpečení pro tvorbu cílenou reklamu v období mezi roky 2013 a 2019. Twitter odhaduje, že stížnost by mohla mít za výsledek ztrátu mezi 150 miliony a 250 miliony dolarů. Společnost sama v říjnu 2019 připustila, že na uživatele „neúmyslně“ zacílila reklamy na základě jejich kontaktních údajů. Údajně neví, jaké množství uživatelů tím bylo zasaženo.
Stejné žalobě čelil v září 2018 i Facebook, když se provalilo, že poskytoval telefonní čísla a e-mailové adresy uživatelů, kteří je Facebooku dali pro zabezpečení svých účtů, pro cílenou reklamu. Federální obchodní komise tehdy udělila pokutu ve výši obrovských 5 miliard dolarů.
Celý problém souvisí s tím, že při registraci na Twitter je po uživateli vyžadováno, aby poskytl kontaktní informace jako je telefonní číslo, které mají zabezpečit účet pomocí dvoufaktorového ověření. To má znemožnit hackerům proniknout do účtu.
Stížnost přišla několik dní po poslední zprávě o výdělcích společnosti, ve které vykázala příjmy ve výši 683 milionů USD za druhé čtvrtletí roku 2020. Twitter také čelil masivnímu hacku, který ohrozil účty známých osobností jako je Joe Biden, Barack Obama, Bill Gates či Jeff Bezos.