3 Peklo na silnicích

Nekonečné kolony: V Praze v nich řidiči strávili 24 hodin za rok, někde je to ještě horší

, NOVÉ

Témata: , , , ,

Jak se pozná, že už v koloně stojíte moc dlouho? Když se vás i navigace zeptá, jestli už tam budete. Nebylo by divu, kdyby tento vtip vznikl v Praze. Řidiči si totiž v tamních kolonách vloni průměrně postáli 24 hodin. Vloni to však bylo ještě horší. Za Prahou se umístily České Budějovice a trojici nejucpanějších měst v zemi uzavírá Brno. S analýzou dopravní situace nejen v českých městech přišla společnost Inrix. Zaměřovala se především na průměrnou dobu strávenou v dopravních zácpách. Vůbec nejhorší situace je pak v Los Angeles, kde řidiči v kolonách strávili přes 100 hodin.

Plynulost pražské dopravy dlouhodobě narušuje řada věcí – nedostavěný okruh, časté uzavírky a fakt, že městské centrum novověcí architekti zkrátka nikdy neplánovali jako dopravní tepnu pro tisíce vozidel denně. V poslední době se k faktorům zpomalujícím provoz v hlavním městě přidalo ještě uzavření Libeňského mostu a opravy hned několika vytížených dopravních uzlů. Analýza Inrixu vyšla ještě předtím, než pražští řidiči spráskli ruce nad uzavírkou Husitské ulice, a lze tak očekávat, že letos je situace ještě o něco horší.

Ze studie o dopravní situaci na silnicích vyplývá, že řidiči si průměrně v pražských kolonách postojí 24 hodin za rok. Tím se Praha řadí na 323. místo „nejzasekanějších“ měst světa (rok předtím na 252. pozici), ovšem na první místo v České republice. Za ní se umístily České Budějovice, kde kolony řidičům za rok ukrojí 19 hodin života. Následuje Brno se 17 hodinami, Hradec Králové s 15 a Pardubice se 14 hodinami.

Společnost v analýze sledovala situaci celkem v 1 360 městech v 38 zemích světa. Hned tři místa v první pětici měst s nejhorší automobilovou dopravou obsadily Spojené státy americké. V kolonách v Los Angeles řidiči za loňský rok průměrně strávili 102 hodin. Následuje Moskva s 91 hodinami a stejně je na tom i město New York. Z evropských metropolí je na tom se 74 hodinami nejhůře Londýn, následuje Paříž s 69 hodinami.

Data výzkumníci sbírali prostřednictvím 300 milionů zařízení. Plynulost dopravy měřili jak v denních, tak v nočních dobách a v různých částech měst.

V Praze je dopravní situace kritická již od začátku roku. V lednu pražské vedení kvůli špatnému stavu ze dne na den uzavřela Libeňský most, v březnu pak uzavírka postihla i Husitskou ulici na Žižkově. V červenci se navíc začala frézovat vozovka na Jiráskově mostě a započaly i plánované opravy Wilsonovy ulice a křižovatky Bulhar. Hotovo má být až na konci srpna.

Houstnoucí kolony vozů komplikují i provoz hromadné dopravy. Pražská integrovaná doprava (PID) proto na twitteru vyzvala, ať lidé nejezdí do centra autem.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Peklo na pražských silnicích. Kvůli opravám zkolabovala doprava

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.