Praha 4 zavádí parkovací zóny. Systém hned zkolaboval a tři dny nefungoval
parkovací zóny
Praha 4 začala v pondělí vydávat parkovací oprávnění na nové parkovací zóny, ještě ten den však systém zkolaboval a několik dní vůbec nefungoval. V různých částech městského obvodu budou od 1. července zavedeny zóny placeného stání (ZPS), známé jako modré zóny. Parkování za poplatek se bude týkat zejména oblasti podél trasy metra C a okolních stanic.
Výdej parkovacích oprávnění nešel od pondělí, kdy byl systém spuštěn, až do čtvrtečního dopoledne. „Výdej parkovacích oprávnění je v Praze 4 ode dneška od osmi hodin obnoven. Včera se podařilo softwarovou chybu odstranit, vyzkoušeli jsme to a provoz obnovili,“ uvedl mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.
Někteří obyvatelé čtvrtého pražského obvodu si stěžovali, že se o zónách dozvěděli až ve chvíli, kdy se začínalo s malováním modrých pruhů na silnici. Praha 4 se však brání tím, že osvětu dělala průběžně na svém webu, na webu parkujvklidu.cz, na svém Facebooku či v časopisu městské části. „Tak v tom případě nic nečtou,“ komentoval Bigas obyvatele, které zavádění zón překvapilo.
Informační kampaň podle Bigase probíhá i pomocí letáků: „Letáková kampaň probíhá taky, už někdy od minulého týdne. Letáky lidé dostanou buď do schránek, nebo jsou na úřadech nebo na informačních centrech.“
Situace je v Praze 4 podle radnice špatná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde zóny už fungují. Nebudou proto platit na celém území Prahy 4, ale pouze na nejproblematičtějších místech. V současném systému už nemusí mít řidiči za oknem parkovací kartu, ale zaregistrují poznávací značku vozu na radnici. Rezidenti platí 1200 korun za rok.
V hlavním městě byly zóny nejprve zavedeny v části Prahy 1 v roce 1996, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje v Praze 3 a 7 stejný režim jako v Praze 1, 5, 6, 7 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale zaregistrují na radnici registrační značku vozu. Auta tam kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.