Volvo chce stejnou bezpečnost pro všechny pasažéry. Obdrželo za to prestižní cenu

Prestižní ocenění

Volvo chce stejnou bezpečnost pro všechny pasažéry. Obdrželo za to prestižní cenuNOVÉ
Projekt E.V.A. Foto:

Foto: Volvo

2
Svět
Echo24
Sdílet:

Automobilka Volvo si z nedávného mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions odvezla prestižní ocenění Grand Prix za svůj projekt E.V.A (Equal Vehicles for All). Smyslem této kampaně bylo inspirovat výrobce automobilů k výrobě vozidel, která budou stejně bezpečná pro všechny. Porotu kategorie kreativní strategie, kde automobilka vyhrála, zaujal především silný příběh.

„V rámci prvního ročníku této kategorie jsme nehledali jen brilantní kreativu, ale také jsme chtěli vyslat správný signál pro to, co v této kategorii považujeme za vynikající,“ cituje Volvo v tiskové zprávě prezidentku poroty Tracey Followsovou. Klíčovým trendem byl podle ní důraz na práci, která „měla kulturní dopad a snažila se přivést zpět empatii jako hlavní téma“.

Porotě se taktéž zamlouvala myšlenka spolupráci mezi automobilkami a snaha o vytvoření vlastního otevřeného informačního zdroje, aby se ostatní výrobci automobilů mohli podílet na tvorbě bezpečnějších vozů.

Smyslem projektu E.V.A. je dle Volva chránit všechny bez rozdílu. Společnost monitorovala následky nehod a ukládala je do rozsáhlé databáze, aby měla podklady pro vylepšování ochrany posádky. Jedním z poznatků je skutečnost, že ideální ochrany se dostávalo jen ideálním postavám, tedy těm, které se nejvíce přibližují proporcím standardní testovací figuríny. Lidé jsou však mnohem rozmanitější než figuríny pro nárazové testy, uvedlo Volvo.

V uvedeném výzkumu byly ženy v rámci analyzovaných nehod zastoupeny ve stejném poměru jako muži. Vzhledem ke stavbě a pevnosti těla je u nich ovšem vyšší pravděpodobnost poranění například krční páteře či hrudníku, a dokonce jim hrozí o 17 % vyšší riziko smrti. Proto inženýři Volva využívali ve svých testech i ženské figuríny. Skupinou, u níž pak hrozí unikátní riziko, jsou dle automobilky těhotné ženy.

Video projektu pochází od z tvůrčí göteborské reklamní agentury Forsman & Bodenfors. Festival kreativní komunikace Cannes Lions je v reklamním oboru považován za nejvýznamnější mezinárodní soutěž srovnatelnou s Oscary ve světě filmu.

Čtěte také: Uber chystá flotilu autonomních aut. S Volvem představil samořiditelný model

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

We´re all living in Amerika

KOMENTÁŘ

Žijeme už jako v Americe. Ne tím, že u nás s jen malým časovým zpožděním mohou vyjít knihy autorů, jako je Abigail Shrierová. Ale tím, že i u nás mohou takzvaně ...

00:08
×

Podobné články