1 následuje procházkovou

Martin C. Putna končí s psaním pro Lidové noviny

, NOVÉ

Témata: ,

Literární historik a kritik Martin C. Putna končí spolupráci s Lidovými novinami. Na svém twitterovém účtu informoval, že jeho dnešní fejeton je poslední a jeho působení v LN tímto končí. Následoval tak Petru Procházkovou, která s dalšími dvěma redaktory včera oznámila svůj odchod z novin po té, co publikovaly dopis údajné zástupkyně humanitární organizace zaslaný někým z Babišova okolí. Dopis podporoval stanovisko Andreje Babiše ve sporu o syrské sirotky.

„Tak to máme poslední fejeton v Lidovkách (psaný ještě před včerejšími událostmi). Tímto také končím,“ oznámil Martin C. Putna na twitteru. Reagoval tak na události, které se odehrály před včerejším rozhodnutím dlouholeté reportérky Petry Procházkové LN opustit.

Nynější otřesy v Lidových novinách mají svůj počátek v minulém týdnu, kdy server Lidovky.cz krátce publikoval článek, který názorově souzněl s odmítavým stanoviskem Andreje Babiše na požadavek přijmutí padesátky syrských sirotků. Autorka textu Taťjana Horáková, údajná prezidentka fiktivního Mezinárodního dětského kříže, jej přitom podle svého vlastního vyjádření zaslala přímo předsedovi vlády.

Čtěte také: Babiš posílá články do LN? To je třeba vyjasnit, píší odcházející redaktoři

Podle Procházkové byl postup redakce, „podvodem na čtenářích, kterého se nechce dále účastnit“. „Já už pro pana Babiše pracovat nebudu a nebudu to krýt svým jménem,“ doplnila. Ke kritice vedení redakce se v otevřeném dopisu připojili další dva novináři ze zahraniční redakce Lidových novin.

V úterý oznámil na svém Facebooku odchod z Lidových novin editor zvláštních příloh Lukáš Rous. „Právě jsem dal výpověď v LN. Dlouho jsem s tím otálel (a styděl se za otálení), jenže za aktuální situace už sám pro sebe nemůžu jinak,“ napsal.

Vedle Martina C. Putny píše pravidelné fejetony do Lidových novin spisovatel Ondřej Neff, scénárista Tomáš Baldýnský, jazykovědec Karel Oliva, publicistka Petruška Šustrová a komentátor Jiří Hanák.

První signál o tom, že si Andrej Babiš si média pořídil proto, aby sloužila jeho politickým a mocenským zájmům dokládá telefonický hovor s tehdejším redaktorem Lidových novin Janem Kálalem. Konflikt se odehrál 27. června 2013, tedy několik dní poté, co oznámil nákup vydavatelství Mafra. Babiš si tehdy nevybíravě stěžoval, že deník Lidové noviny nenapsal o jeho tiskové konferenci a dožadoval se vysvětlení. Více čtěte zde.

Další důkaz, že Andrej Babiš ovlivňuje svá média, přinesl tajně pořízený zvukový záznam, na kterém s redaktorem Mf Dnes Markem Přibilem probírá strategii publikování kompromitujících textů na své politické soupeře především z ČSSD. Více čtěte zde.

Čtěte také komentář Ondřeje Štindla: Pozdvižení v Lidových novinách

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

 

Z nového čísla Proč právě Černobyl? Seriál, který vyvrací módní poučky o „kulturní apropriaci“

Echo týdne: Fotbalista, privatizace a Scruton ● Komentář: Žádný audit neroste do nebe ● Svět: Rakouská zabijačka ● Fenomén: Když nemůžete věřit vlastním očím ● V bublině: Letenky zdarma? Nikdy, nenávistnice

 

Vyrůstá v Bronxu Trump v sukních? Co hlásá Alexandria Ocasiová-Cortezová
Z každé lampy čtyři zásuvky na auta Primátor Prahy Zdeněk Hřib hájí utajená hlasování rady
,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.