Vánoční stromky v květináčích získávají na popularitě, zájem o umělé klesá
vánoční zvyky
Živé vánoční stromky prodávané v květináčích, které je možné po svátcích vysadit v přírodě, jsou stále populárnější. Uvedli to ve středu prodejci. Naopak klesá poptávka po umělých stromcích. "Čím dál více popularity zaznamenávají stromky v květináčích nebo stromky kontejnerové. Stromky v květináčích jsou k dostání ve velikostech až do 120 cm," uvedl mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.
Také podle Lucie Jindrové, která má na starosti komerční aktivity v obchodním domě IKEA Zličín, jsou živé stromky oblíbenější než ty umělé. Zájem o živé vánoční stromky je skoro 24krát vyšší. "Pokud porovnáváme různé druhy živých stromku, jsou stále výrazně oblíbenější ty řezané," uvedla Jindrová.
Lesy hl. m. Prahy připravily po loňském pilotním ročníku projektu Vánoční jedlička s budoucností prodej 400 vánočních jedliček v květináčích. Ty jsou nyní vyprodané a na jaře bude možné je vysadit do lesa. Společné vysazování bývalých vánočních jedliček lesníci plánují na 7. dubna příštího roku v Kunratickém lese.
Také zájem Brňanů o živé vánoční jedličky v květináči letos podle ekologů předčil očekávání. Podle Nadace Veronica se vyprodají asi do poloviny prosince. Nadace je v Brně největším prodejcem těchto stromků. V prodeji jich je letos kolem 1100, nadace jich má 900.
Naopak poptávka po umělých stromcích klesá. "V posledních dvou letech pozorujeme určitý pokles poptávky po umělých stromcích, naši zákazníci zřejmě i v tomto sortimentu preferují 'čerstvost'. Z toho důvodu se snažíme rozšiřovat počet druhů jehličnanů o nové kategorie, například jedle ze skandinávské oblasti, nebo naopak menší dekorativní konifery v květináči," uvedla mluvčí hypermarketů Globus Rita Gabrielová.