Ještě se nenarodila, ale už z dělohy rodičům slušně vydělává. Přicházejí „Kidfluenceři“
Nástup Kidfluencerů
Halston Blake Fischerová patří mezi tzv. Kidfluencery, tedy děti, které mají velký počet odběratelů na sociálních sítích. V dnešní době by nebyla jediná. Určitou novinkou však je, že Halston Blake Fischerová se dosud nenarodila. Na svět by měla přijít v prvním březnovém týdnu, ale její rodiče, sami influenceři, jí již vedou účet na sociální síti Instagram, kde má již přes 115 tisíc sledujících. Nenarozená holčička tak již nyní svým rodičům může vydělávat.
Influenceři nebo youtubeři již jsou zavedenými pojmy. Lidé aktivní na sociálních sítích, kteří vydělávají na propagaci různých produktů svým fanouškovským základnám. Ti nejúspěšnější, čili ti s největším počtem sledujících uživatelů, si mohou přijít na pěkné peníze. Doba ale pádí dopředu a dospělým youtuberům a influencerům roste konkurence z řad malých dětí, neboli kidfluencerů.
Právě kidfluencery jsou i dvojčata Taytum a Oakley Fischerovy. Dvouleté sestřičky mají již nyní více než 2,5 milionů sledujících uživatelů na Instagramu, díky čemuž vydělávají svým rodičům mezi 10 až 20 tisíci dolarů za jediný sponzorovaný příspěvek. Alespoň tak to tvrdí jejich tatínek Kyler Fischer, který je se svou manželkou Madison rovněž influencer vydělávající na sociálních sítích. Obě holčičky jsou na fotografiích či videích prezentovány například s různými dětskými hračkami, oblečené do značkových oděvů či nevědomky propagují nějaký další produkt.
Oba manželé nyní očekávají nový přírůstek do rodiny. Začátkem března by se jim měla narodit další dcera – Halston Blake. Nejen že jí už manželé Fischerovi vybrali jméno, ale dokonce jí již zřídili účet na Instagramu, kde má aktuálně přes 115 tisíc sledujících. Tím pádem tak může již nyní vydělávat stejně jako její sestřičky-batolata. Zatím má na svém účtu pouze jediný příspěvek, ale až se narodí, tak lze očekávat, že začne být „aktivní“.
Dětská práce?
Celá rodina je výrazně aktivní i na YouTube, kde má přes 3 miliony odběratelů. „Mé děti to celé činí dokonalým. Nedovedu si představit, že bychom došli tak daleko, kdybychom je neměli,“ řekl Kyler Fischer pro The New York Times.
Taková prezentace dětí na sociálních sítích ovšem vyvolává otázky, zda nejde o dětskou práci, která je v mnoha zemích omezená či zakázaná. YouTube i Instagram se v tomto ohledu odvolávají po svém. Například Instagramový účet nesmí vlastnit uživatel mladší dvanácti let, pokud ovšem jeho účet něřídí rodiče či případně jiný zástupce. To navíc musí být uvedeno v popisku profilu. Mluvčí YouTube Andrea Favilleová pro The New York Times řekla, že jejich pravidla se od Instagramu liší zvýšenou hranicí věku pro vlastnění účtu, konkrétně na 13 let.
Podle společnosti Captiv8 je například na Instagramu v současnosti více než milion dětských účtů, přičemž za kidfluencery lze díky velkému počtu odběratelů považovat až 3100 z nich.
Již dříve se v mediálním světě objevili influenceři a youtubeři, kteří se snaží přitáhnout sledující především video blogy, komentování počítačových her („let‘s play“), různými návody třeba na líčení či „pranky“, tedy snaha o nachytání jiných lidí různými vtípky. Dlouhodobě je nejpopulárnějším a nejvíce odebíraným youtuberem Švéd Felix Arvid Ulf Kjellberg. Je známý jako PewDiePie a jen na svém účtu na YouTube má téměř 88 milionů sledujících.