CoolCola, Fancy či Street. Náhražky limonád neuspěly, Rusové je kupují méně

RUSKÉ NÁHRAŽKY

CoolCola, Fancy či Street. Náhražky limonád neuspěly, Rusové je kupují méně
Ruské náhražky CoolCola, Fancy a Street Foto: Firma Ochakovo
1
Ekonomika

Náhražky sladkých nápojů značek Coca Cola, Pepsi či Sprite Rusko neokouzlily. Prodej limonád se tam snížil o 5,5 procenta za dva měsíce. Náhražky jako je CoolCola, Fancy či Street představila na trhu ruská firma Očakovo.

Od března, kdy společnost Coca-Cola zastavila v Rusku svou činnost, se tyto tři přední světové značky limonád na ruských pultech téměř nevyskytují. Výrobky firmy Coca-Cola jsou sice v některých obchodech stále k dostání, ale jejich ceny se zvýšily přibližně o 200 procent.

Firma Očakovo, která funguje od roku 1978 a vyrábí mimo jiné tradiční ruský kvas, nízkoalkoholický medový nápoj medovucha a další produkty, v prohlášení uvedla, že její CoolCola má „kultovní příchuť kokakoly“. Lahve CoolColy, Fancy s příchutí pomeranče a Street s citronem a limetkou jsou navíc navržené tak, aby vzhledem připomínaly své světové protějšky.

Tato firma ale není jediná, která doufá, že se jí podaří profitovat na stažení společnosti Coca-Cola z ruského trhu. Společnost Slavda Group sídlící na ruském Dálném východě v dubnu uvedla na trh nápoj nazvaný Grink Cola a firma Syktyvkarpivo v severoruské Komiské republice v květnu představila svou značku limonády Komi Cola.