Kvóty na filmy. YouTube či Netflix budou muset nabízet 30 % evropských děl

Smernice EU o kinematografii

Kvóty na filmy. YouTube či Netflix budou muset nabízet 30 % evropských dělNOVÉ
Ilustrační foto Foto:

Foto: Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Audiovizuální internetové platformy jako YouTube, Facebook či Netflix budou muset mít ve své nabídce nejméně 30 procent evropské tvorby. Novelu směrnice v úterý na plenárním zasedání ve Štrasburku schválili poslanci Evropského parlamentu. Provozovatelé serverů pro sdílení videí rovněž budou muset od roku 2020 povinně odstraňovat obsah, který podněcuje k násilí a nenávisti.

"Klasická média, jako je televize a rozhlas, již dnes musí plnit řadu povinností vůči svým divákům a posluchačům, která se dosud na poskytovatele služeb prostřednictvím internetu nevztahovala. Hledali jsme vyvážené řešení mezí tím, co bychom si přáli, tedy kvalitní a bezpečný obsah, a mezi možnostmi poskytovatelů," uvedla k dnešnímu hlasování česká lidovecká europoslankyně Michaela Šojdrová. Dodala, že hlasování uzavřelo dvouletou diskusi o podobě revize směrnice, na jejíž přípravě se podílela.

Kvóty na evropská díla v katalozích streamovacích serverů mají za cíl podpořit evropskou kinematografii. Opatření ale mohou jednotlivé unijní země zmírnit, pokud nebude podmínkám možné dostát. Mírnější pravidla mohou členské státy také uplatňovat v případech, že servery budou mít jen nízkou sledovanost.

Součástí novely není žádný systém automatického filtrování nahraného obsahu, poskytovatelé služeb by ale měli mít vlastní účinné postupy, jak závadné příspěvky blokovat. Uživatelé navíc budou mít možnost sporný obsah nahlásit. V takovémto případě servery budou muset rychle prověřit, zda je vše v pořádku.

"Poskytovatelé platforem pro sdílení videí budou odpovědni za odstranění obsahu, který poškozuje zdravý vývoj dětí, jako je pornografie a násilí. Tento škodlivý obsah bude muset být odstraněn okamžitě, jakmile se objeví, vysvětlila Šojdrová ochranu dětských uživatelů.

Směrnice také poskytovatelům televizního vysílání dále upravuje podmínky pro umísťování reklamy. Ta nyní bude tvořit maximálně 20 procent v časech od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Netflix příliš nepřesvědčil. Jeho akcie oslabily o 14 procent

YouTube je teenager, slaví 13. narozeniny. Podívejte se na první video všech dob

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články