Profík své kategorie. Volkswagen Caddy

AUTO

Profík své kategorie. Volkswagen Caddy
Auto

Na českém trhu začal předprodej zcela nové, páté generace oblíbeného modelu VW Caddy. V předstihu jsme vyzkoušeli běžnější verzi s dvoulitrovým TDI.

Caddy je pro Volkswagen úspěšnou obchodní značkou – od roku 1978, kdy vyjela první generace, se ve světě prodalo přes tři miliony kusů. Aktuální nová generace je pak první, která stojí na koncernové platformě MQB; tu využívá například i VW Golf osmé generace. Její použití umožnilo proti předchůdci nejen prodloužit rozvor, ale taktéž dovolilo instalace nejmodernějších bezpečnostních asistenčních systémů.

Caddy si mohou zájemci již teď objednávat, měli by však vědět, že nabídka bude v následujících měsících ještě rozšířena o další modely, a to hlavně s nižšími cenami. Na zákazníky čekají i dlouhodobé atraktivní akční ceny. Aktuálně jsou již v nabídce verze s krátkým i dlouhým rozvorem (Maxi) – jak v nákladním provedení Cargo, tak i v provedení osobním. Základní krátké Cargo začíná na částce 399 000 Kč bez daně, osobní modely začínají na 519 000 Kč (včetně daně) a vrcholné verze s pohonem všech kol přesahují cenu 800 000 Kč s daní. Nabídka je to docela široká a ještě se rozšíří – od funkčního Carga až po luxusní Californii pro dobrodruhy.

Testovaná osobní verze kombi pojme maximálně 2,6 m3 (k první řadě sedadel), při plném obsazení pěti sedadel pak nabídne využitelný prostor o objemu 1213 litrů s nízkou nákladovou hranou. To je samozřejmě skvělá hodnota. Už při nahlédnutí do maximálně praktických bočních dveří je patrné, že místa je dost skutečně všude a samozřejmě nechybějí chytré odkládací prostory.

Testovaná verze Kombi (s výbavou za cenu lehce přes 700 000 Kč) se zaměřuje spíš na osobní rodinné využití, což je patrné například úrovní infosystémů s velkým dotykovým displejem, výbavy konektivity a dalších komfortních prvků. Právě zmíněný infotainment nejnovější generace, kterému tisková zpráva věnuje podle našeho soudu až zbytečně moc prostoru, je paradoxně tím, co nám při používání nejvíc vadilo. I přes tlačítka přímé volby je například ovládání klimatizace složité a prakticky vyžaduje, aby řidič zastavil, jinak se nebude důsledně věnovat jízdě. Klidně bychom se spokojili s klasičtějším řešením s menším displejem a s tlačítky. Verze Life mají dokonce digitální i přístrojový štít, u testované jsme byli vděčni za běžné „budíky“. S digitalizací souvisí implementace bezpečnostních asistentů – nejotravnější je tradičně systém držení v pruzích, který je nutné po každém nastartování vypínat. Ještě jedna připomínka: dvě USB jsou v rámci sériové výroby fajn, ale proč jsou pouze typu C?

Z hlediska jízdy je Caddy v rámci třídy nadprůměrný a jezdí sebevědomě, jako normální osobní vůz. Podvozek se chová velmi civilizovaně a na příplatkových šestnáctkách je i komfortní. Vůz poskytuje skvělý výhled, čelní sklo je ohromné, vidět je pohodlně i do stran a šikmo dozadu. V městském provozu je Caddy nečekaně obratný. Pochvalu zaslouží i látková sedadla s dostatečnou úrovní komfortu.

Pod kapotou je skryt motor 2.0 TDI, jehož výkon je 102 koní. Mohl by se popsat v jedné větě: příliš nejede, zato skoro vůbec nežere. V praxi je dynamika vzhledem k určení vozu dostačující, ale spotřeba potěší i při těžší noze, protože stěží přesáhne 6 litrů na 100 km. Spojení s přesným šestistupňovým manuálem je šťastným řešením.

Máme-li to celé shrnout, tak tedy nový Caddy vypadá moderně, jezdí příjemně, úsporně, je praktický, nabízí variabilní a prostorný interiér, je pohodlný a není drahý. Jedinou jeho vadou je bohužel digitalizace a nutnost implementace různých rušivých systémů (držení v pruzích). Motor TDI a manuální převodovka jsou jasnou volbou pohonu, co se týče výbavy, je třeba si ji důkladně projít (možností individualizace je mnoho) a zvolit pokud možno střídmě, raději funkční věci než všemožné moderní vychytávky, o nichž se dá říct, že akorát narušují ryzí punc praktického rodinného převozníka.

 

Plusy:

Jízdní vlastnosti, pohon, prostor, interiér.

Minusy:

Bezpečnostní systém, ovládání funkcí vozu.