Falešný „ověřený“ účet na Twitteru způsobil pád akcií farmaceutické společnosti Eli Lilly

"NOVÝ" TWITTER

Falešný „ověřený“ účet na Twitteru způsobil pád akcií farmaceutické společnosti Eli Lilly
"Omlouváme se těm, kterým byla doručena zavádějící zpráva z falešného účtu společnosti Lilly," uvedla společnost a zopakovala název svého skutečného účtu na Twitteru. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Zpoplatnění ověřovací modré ikony, se kterým přišel nový majitel Twitteru Elon Musk, způsobily zmatky a dokonce pád akcií farmaceutické společnosti. Na Twitteru totiž vznikla falešná stránka této společnosti, která pomocí předplatného získala modrou "fajfku" ověření. "S radostí oznamujeme, že inzulín je nyní zdarma," oznámila falešná, ale ověřená stránka na Twitteru a skutečné společnosti začaly klesat akcie. Informoval o tom například server ABC News.

Farmaceutický gigant Eli Lilly & Co je kvůli nové funkci Twitteru v problémech. Někdo se za firmu začal na sociální síti vydávat a vzhledem k tomu, že si dotyčný opatřil známku ověřenosti, falešný účet společnosti působil velmi věrohodně. I přes to, že bylo brzy odhaleno, že se jedná o falešnou stránku, skutečné společnosti začaly rapidně klesat akcie.

Eli Lilly, která běžně prodává deseti mililitrovou lahvičku inzulinu za 274,70 dolarů (více než 6400 korun), se za zavádějící zprávy související s inzulinem omluvila. "Omlouváme se těm, kterým byla doručena zavádějící zpráva z falešného účtu společnosti Lilly," uvedla společnost a zopakovala název svého skutečného účtu na Twitteru.

Znak ověřenosti na Twitteru nyní může získat kdokoli, kdo si za něj zaplatí. S touto změnou přišel miliardář Elon Musk, který minulý měsíc sociální síť koupil. Modrá "fajfka" byla dříve udělována výhradně vládním subjektům, korporacím, celebritám nebo novinářům a označovala, že se jedná o ověřenou platformu, aby se zabránilo vydávání se za někoho jiného.

K celé situaci se na Twitteru vyjádřil i sám Musk. "Od nynějška musí účty, které se zabývají parodiemi, uvádět slovo "parodie" ve svém názvu, nikoli pouze v popisu," uvedl. "Přesněji řečeno, účty parodující zosobnění. Podvádět lidi v podstatě není v pořádku," uvedl také.

Ověřené profily na Twitteru jsou v současné době velkým tématem. Nová Muskova zpoplatněná služba totiž dává "jiná" označení a existují jich tak dvě kategorie, které ale vypadají stejně. Pro "lepší" orientaci tak byly na Twitter přidány ještě šedivé štítky a nápis "oficiální". Takový štítek získaly například společnosti Coca Cola, Nike nebo Amazon, některým z nich ale opět zmizely. "Stal se z toho chaos," zhodnotil nastalou situaci Richard Levick, šéf společnosti Levick, která se zabývá vztahy s veřejností pro ABC News. "Je to další příklad něčeho nepříliš promyšleného, a to se stává, když spěcháte," dodal.

Americký miliardář Elon Musk převzal kontrolu nad internetovou společností Twitter na konci října. Platformu koupil za 44 miliard dolarů, ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny, včetně propuštění zhruba poloviny zaměstnanců a většiny vedení s cílem snížit náklady. Podle Muska firma prodělává čtyři miliony dolarů denně a potýká se s masivním poklesem příjmů v důsledku tlaku aktivistů na inzerenty, aby na tuto platformu neumisťovali reklamu. Zároveň Musk spustil systém předplatného za osm dolarů, v jehož rámci uživatelé mimo jiné získají u svého účtu modrou ikonu, která slouží k označování ověřených profilů. Musk v e-mailu zaměstnancům sdělil, že chce, aby předplatné tvořilo polovinu příjmů Twitteru.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články