Sladká bitva o Česko: Milka chce konkurovat Nutelle, přišla s vlastním krémem z lískových oříšků

NUTELLA VS. MILKA

Sladká bitva o Česko: Milka chce konkurovat Nutelle, přišla s vlastním krémem z lískových oříšků
Nutella má na českém trhu nového konkurenta. Foto: Shutterstock / Mondelez International
Domov

Echo24

Slavná lískooříšková pomazánka Nutella od italské společnosti Ferrero má na českém trhu dalšího konkurenta. O zákazníky se nyní bude v obchodech přetahovat s pomazánkou od Milky, která patří společnosti Mondelēz International. Pomazánka Milka se od Nutelly liší především tím, že místo palmového oleje obsahuje slunečnicový olej, uvedla společnost.

„Po úspěchu na německém a rakouském trhu přicházíme s tímto produktem před české spotřebitele,“ uvedla Lenka Čermáková, manažerka marketingu značky Milka. Společnost Mondelēz International prodává pomazánku Milku na německém trhu již od dubna roku 2019. Přestože zde měl nový produkt od Milky úspěšný start, lídrem na trhu sladkých pomazánek je podle Yahoo Finanze stále Nutella.

Výrobce v pomazánce od Milky namísto rozšířeného palmového oleje, jehož produkce je z ekologického pohledu v posledních letech široce kritizována, používá slunečnicový olej. Generální ředitel německé společnosti Mondelez Fridolin Frost v tom proto vidí „velký potenciál“, píše Yahoo Finanze.

Avšak podle kritiky Sdružení spotřebitelů v Hamburku, i přes ekologičtější přístup se Milka v chuti ani ve složení nevyrovnala svému největšímu konkurentovi. Sdružení vytýká Milce, že její pomazánka obsahuje ještě větší množství cukru a tuku než Nutella, naopak hlavní ingredience – lískové oříšky – má obsahově méně.