Předvolební fantasmagorie? Stuchlík ukázal svou vizi Libeňského mostu s byty a parkem

Nový Libeňský most?

Předvolební fantasmagorie? Stuchlík ukázal svou vizi Libeňského mostu s byty a parkemAKTUALIZOVÁNO
Vizualizace nového Libeňského mostu Foto:

FOTO: Facebook Petra Stuchlíka / MORIX architects Jaromíra Pizingera

2
Domov
Echo24
Sdílet:

Kandidát hnutí ANO na pražského primátora Petr Stuchlík odhalil své řešení Libeňského mostu v Praze. Vizualizace, kterou vypracoval architekt Jaromír Pizinger, počítá na opraveném mostě i s byty a parkem. Podle prvních reakcí na internetu sklidil Stuchlík za svůj nápad převážně kritiku. Například soudní znalkyně ve stavebnictví Miloslava Pošvářová návrh označila za těžkopádný a megalomanský.

Most muselo město letos v lednu zcela uzavřít, protože byl v havarijním stavu. Podle Stuchlíka by ale nová podoba Libeňského mostu – doplněného o byty, park a další dopravní pruhy – mohla vrátit Prahu zpět na mapu světové architektury.

„Byl by to obytný most, ve kterém bychom postavili krásné byty pro městské zaměstnance, pro strážníky, pro sestřičky, pro hasiče. A pár dražších luxusních bytů, které by nám pomohly celý projekt zafinancovat. Samofinancovatelný most!,“ napsal Stuchlík na svou facebookovou stránku, kam nasdílel i interiéry bytů.

Zároveň dodává, že zveřejněná vizualizace není finálním řešením, spíše tím chtěl rozproudit diskuzi o budoucnosti ikonického pražského mostu. „Pokud bude nový Libeňák, tak musí vzejít z architektonické soutěže. Ale otevírám tím novou diskuzi o možné nové podobě Libeňského mostu. Má Praha na to postavit stavbu 21. století?“ ptá se svých fanoušků.

Těžkopádné a megalomanské, říká soudní znalkyně

Stuchlíkova vize vyvolala rozporuplné reakce. Návrh kandidáta za ANO se nelíbí ani české stavební inženýrce a soudní znalkyni ve stavebnictví Miloslavě Pošvářové. Ta napsala, že ji návrh připomíná spíše „těžkopádné megalomanské projekty socialismu“.

„Architektura je v současnosti jinde. Pan architekt není zjevně ani mostař. S ohledem na to, co je třeba ve městech budovat, tohle není úplně ono,“ zareagovala kriticky Pošvářová na svém facebookovém profilu.

Zároveň upozornila na ulici Dělnická, která na most přímo navazuje. Ta má totiž pouze dva silniční pruhy a uprostřed dva tramvajové pásy. Z toho důvodu by se tam horko těžko vlezly další dopravní pruhy, které architekti zakomponovali do vizualizace.

Bourat, nebourat? Most je dlouhodobě ve špatném stavu

Osud mostu vyvolal konflikt mezi stranami magistrátní koalice. Podle ANO a ČSSD porušila Trojkoalice na minulém jednání zastupitelů koaliční smlouvu, když Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trojkoalice) a zastupitel Matěj Stropnický (SZ/Trojkoalice) nepodpořili kvůli sporům ohledně budoucnosti Libeňského mostu program jednání, které tak bylo předčasně ukončeno.

Proti bourání mostu se postavilo vedení Ústavu dějin umění Akademie věd, které zaslalo pražským zastupitelům otevřený dopis. V něm uvedlo, že most je podle nich jedinečným dokladem české moderní architektury první poloviny 20. století.

Libeňský most z roku 1928 je už dlouhodobě ve špatném stavu. Vedení města zdůvodnilo návrh zbourání mostu tím, že výstavba nového bude levnější a rychlejší než oprava. Osud mostu v minulosti řešilo i ministerstvo kultury, památkou ho ale neprohlásilo.

Čtěte také: Zmatek v Praze. Tramvaje se do Spálené vrátí v úterý, v Holešovicích zastavil dopravu plyn

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články