Prodej nových aut v Německu za březen meziročně klesl o 17,5 procenta
PRODEJ AUT V NĚMECKU
V březnu bylo v Německu zaregistrováno 241.330 nových osobních aut, což v meziročním srovnání znamená pokles o 17,5 procenta. Celé letošní první čtvrtletí pak skončilo oproti stejnému období v loňském roce poklesem o 4,6 procenta. Ve své zprávě to dnes uvedl Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Česká automobilka Škoda Auto zůstala v březnu v Německu nejsilnější dováženou značkou.
Segment firemních vozů se v březnu propadl o 21,4 procenta, aut pro soukromou potřebu se pak meziročně prodalo o deset procent méně.
Z německých značek se v březnu nejhůře dařilo vozům automobilek Opel (meziroční pokles o 37,8 procenta), Mini (minus 35 procent) a VW (minus 31,8 procenta). Růst nevykázala žádná německá automobilka. Nejsilnější podíl z německých vozů drží s 16 procenty VW.
Z dovážených značek jich v březnu vykázalo růst jedenáct. Největší prodeje ohlásily automobilky Polestar (plus 174,5 procenta), Tesla (plus 117,3 procenta procenta), Honda (plus 43,4 procenta) a Dacia (plus 35,1 procenta). Výrazný propad zaznamenal Jaguar (minus 45,4 procenta).
Škoda v březnu skončila s meziročním propadem prodejů o 27,4 procenta, i tak to ale stačilo na udržení největšího tržního podílu mezi dováženými značkami. Ten v případě Škody činil v březnu 5,1 procenta a za celé první čtvrtletí 5,9 procenta. Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku byl pro Škodu meziroční pokles prodeje 7,8 procenta.
Nejprodávanější kategorií byly v březnu sportovně-užitkové vozy (SUV) s podílem 28,1 procenta, třída kompaktních aut měla podíl 14,5 procenta. Podíl elektrických vozů v březnu činil 14,3 procenta.