Volvo V90 Cross Country: Nejpohodlnější kombi

Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country: Nejpohodlnější kombiautotest 11
Auto
Sdílet:

Zvýšený kombík vyšší střední třídy zní jako sympatická alternativa k tolik rozšířeným vozům SUV. Našli jsme v V90 Cross Country ideální rodinný vůz do všech situací?

Aktuální velké kombi V90 (sedan se jmenuje S90) se vyrábí od roku 2016, přičemž je nabízeno i ve zvýšené verzi s oplastovanými částmi karoserie. Ta se jmenuje Cross Country a mimo jiné má upravený pohon AWD, aby zvládla lehký terén.

Volva jsou nejen krásná, ale působí i velmi luxusně, což je u prémiových automobilů žádoucí. A to nejen z vnějšího pohledu, ale i uvnitř. Interiér V90 Cross Country ve speciální edici Volvo Ocean Race hýčká svou posádku doslova ze všech stran. Bohaté kožené čalounění je v rámci edice, oslavující jeden z největších světových závodů regat, doplněno o oranžové doplňky (například prošívání a bezpečnostní pásy) a karbonové dekory. Měkkým sedadlům, pokrytým kůží Nappa Agnes, není z hlediska pohodlí posádky i bočního vedení co vytknout. Aktuální generace ovládacího systému s rozměrnou dotykovou obrazovkou vyžaduje chvilku zvyku, ale jinak je z hlediska ovládání logická. Pokud si budete vybírat Volvo V90, určitě si připlaťte za audiosystém Bowers & Wilkins. Za 99 100 Kč rozhodně stojí…

Netřeba ani zmiňovat, že komfort cestujících je nadprůměrný ve druhé řadě sedadel. Za ní se skrývá ohromný zavazadlový prostor, jenž i díky hranatému tvaru karoserie pojme 560 až 1953 litrů. Kufr je skutečně velký, snadno přístupný a využitelný tak, jak se na rodinný vůz sluší. Ještě doplňme, že CC utáhne přívěs o hmotnosti až 2500 kg.

Zajímavostí, dotýkající se edice VOR, je fakt, že Volvo Cars dává z každého vyrobeného vozu 100 eur do vědeckého projektu, který bojuje s plastem zamořujícím oceány. Týká se to prvních 3000 vyrobených modelů, takže celková částka 300 000 eur doplňuje dlouhodobý závazek společnosti pečovat o životní prostředí.

Ale zpět k vozu. Poté, co se dostatečně nabažíte skutečně vkusného interiéru, je na čase vydat se na cestu. Cross Country je nabízeno s několika motory – benzinovými T5 a T6 a naftovými D4 a D5. Kromě slabší naftové D4, která využívá manuální převodovku, je točivý moment všech verzí přenášen na všechna kola pomocí osmistupňového automatu.

Testovaná verze D5 nabízí výkon 235 k (a točivý moment 400 Nm), což při hmotnosti kolem 1,9 tuny dle výbavy stačí ke zrychlení na 100 km/h za 7,5 s. Maximální rychlost činí 225 km/h. Motor je přeplňován dvěma turbodmychadly a standardně je vybaven systémem Power Pulse, který roztáčí turba v nízkých otáčkách pomocí stlačeného vzduchu.

V praxi se snadno vytáčí a je dostatečně dynamický – v podstatě ideální motor pro Cross Country se spotřebou kolem 7 l/100 km při běžném ježdění. Osmistupňové převodovce není co vytknout, pracuje hladce ve všech režimech, je rychlá a funguje logicky.

Verze CC má zvýšenou světlou výšku ze 145 mm na 210 mm, tedy o celých 65 mm. Necelých 20 mm z toho připadá na větší kola, za zbytkem stojí změny uložení podvozku v karoserii (ten je na přání dodáván se vzduchovým odpružením vzadu). Díky razantnímu zvýšení zvládne dost sebevědomě i lehký terén, přičemž překvapí hlavně komfortem a snadným ovládáním. Nechybí ani režim off-road, měnící charakteristiku řízení, poháněcí soustavy a samozřejmě pohonu všech kol.

Cross Country se velmi příjemně řídí, nabízí skutečně úžasnou úroveň komfortu a samozřejmě nezklame ani z hlediska bezpečnosti – je totiž vybaveno celou armádou více či méně aktivních pomocníků. Zatímco základní Cross Country s motorem D4 koupíte za 1 439 900 Kč, verze Volvo Ocean Race začínají na 1 829 900 Kč (T5). Testovaný vůz s nejsilnějším turbodieselem stál i s výbavou 2 378 580 Kč. I když to tak nevypadá, není to vysoká cena vzhledem k tomu, že jsme v Cross Country našli ideální vůz pro aktivní rodinu, jež zvládne všechny výzvy se ctí a komfortně.


Plusy:
Pohon, komfort, podvozek, styl.


Minusy:
Ovládání některých funkcí infosystému.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články