Fiktivní e-shop se zbraněmi pro Ukrajinu se valí světem, německá a polská verze jsou na dohled

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

Fiktivní e-shop se zbraněmi pro Ukrajinu se valí světem, německá a polská verze jsou na dohled 5
INZERCE
Sdílet:

Český projekt Dárek pro Putina, který na doméně zbraněproukrajinu.cz, sbírá finanční dary na nákup zbraní pro Ukrajinskou armádu zaujal i protinožce. Za první 4 dny fungování přiteklo na účet Ukrajinské ambasády více než 13 milionů korun.

„Nejoblíbenější položkou na e-shopu je jednoznačně tank. Přestože jsme čekali, že lidé budou chtít přispět spíše na zdravotnické vybavení, tak nakonec je to celé o skutečných zbraních. Lidé vybírají samopaly, Javeliny a další obranné zbraně.“ Vysvětluje Martin Ondráček, spoluautor kampaně.

„Principem fiktivního e-shopu je virtuální nabídka výzbroje, rozdělená do různých kategorií. U jednotlivých položek je uvedena fotografie, popis a skutečná pořizovací cena. Přesto že si návštěvník vybírá reálný produkt, tak si ve skutečnosti nic nekupuje. Je to vlastně dárcovský portál, na kterém lze stejně jako v klasickém e-shopu platit kartou nebo bankovním převodem.“ Říká podnikatel Dalibor Dědek, který stojí za projektem.

Peníze tečou přímo na účet Ukrajinského velvyslanectví. To, co se nakoupí si určuje velení Ukrajinské armády a nákupy provádí expertní tým Českého ministerstvem obrany. Počínají si přitom tak obratně, že si jich před časem pochvalně všiml i americký Wall Street Journal.

„Ačkoliv má kampaň zatím jen českou a anglickou mutaci, dostala se snad do všech zemí, kromě Grónska. Nejvíce zareagovali lidé ze sousedního Německa, kde o českém e-shopu vyšlo i několik reportáží. Překvapila nás také velké odezva v Jižní Koreji, Hong Kongu a na Taiwanu, kde se výzva šíří virálně, po lokálních diskusních fórech. Podobné je to ve Spojených státech, kde se o našem projektu divoce diskutuje na sociální síti Reddit.“ Upřesnil Jura Ibl, který řídí rozvoj a administraci portálu a dodává: „Co je ale opravdu nečekané je množství pozitivních reakcí. Setkáváme se překvapivě s minimálním počtem nenávistných komentářů, a to už e-shop navštívily desítky tisíc lidí.“

Před spuštěním je německá a polská verze e-shopu. Pracuje se také na čínské, korejské ale i ruské verzi.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz