Pracovní portály tolik netáhnou. Nejvíce Čechů našlo lepší práci přes své kontakty

Výsledky průzkumu

Pracovní portály tolik netáhnou. Nejvíce Čechů našlo lepší práci přes své kontaktyNOVÉ
Nejvíce lidí našlo nového zaměstnavatele na základě osobních kontaktů a doporučení Foto:

FOTO: Shutterstock

1
Domov
Echo24
Sdílet:

Na 22 procent českých zaměstnanců, kteří v uplynulém roce změnili práci, si nejčastěji hledalo nabídky zaměstnání na pracovních portálech. Nejvíce lidí však našlo nového zaměstnavatele na základě osobních kontaktů a doporučení. Vyplývá to z výsledků průzkumu zaměstnaneckých preferencí personálně poradenské společnosti Randstad, kterého se v ČR zúčastnilo 4778 respondentů.

Téměř každý (konkrétně 93 procent) si reputaci svého potenciálního zaměstnavatele ověřuje, nejčastěji na pracovních portálech (60 procent) nebo firemních webových stránkách (59 procent). Třetím nejdůležitějším zdrojem jsou názory známých a kamarádů (54 procent).

I když jsou pracovní portály mezi kandidáty stále nejpopulárnější (při hledání práce je v loňském roce využilo 64 procent), tak jejich význam a hlavně efektivita slábne. Novou práci si díky nim našlo jen 35 procent respondentů. Efektivita naopak výrazně posiluje v případě hledání práce pomocí osobních kontaktů a doporučení. To při hledání práce v loňském roce využilo 53 procent dotázaných. Nového zaměstnavatele tímto způsobem loni našlo 38 procent kandidátů, vyplývá dále z průzkumu.

Významnou roli při hledání práce dále hrají firemní kariérní stránky, úřady práce, sociální síť Facebook a náboroví pracovníci. Facebook a další sociální sítě přitom obecně dnes neslouží jen při hledání práce, ale také při ověřování informací o potenciálním zaměstnavateli. Před odesláním žádosti o zaměstnání si tímto způsobem zaměstnavatele prověřují až dvě třetiny respondentů.

„Osobní kontakty a doporučení jsou stále efektivnější mimo jiné díky motivaci, která je s tím spojená. Zaměstnavatelé totiž velmi často vyplácí zaměstnancům, kteří přivedou nového kolegu, nemalý bonus. Ten se podle pozice a oboru může pohybovat od nízkých tisíců korun až do desetitisícových položek,“ uvedla marketingová manažerka české pobočky Randstadu Alžběta Honsová.

Hlavními důvody, proč čeští zaměstnanci zůstávají u současného zaměstnavatele, jsou podle průzkumu zajímavá mzda a zaměstnanecké výhody (58 procent), jistota zaměstnání (51 procent), finanční zdraví (49 procent), lokalita (46 procent) a zajímavá práce (44 procent).

Naopak nejčastěji odcházejí kvůli příliš nízkému platu (51 procent), nedostatku uznání a ocenění (35 procent), příliš dlouhé době dojíždění do práce (28 procent), omezenému kariérnímu růstu (27 procent) nebo pocitům nedostatečné vyváženosti osobního a pracovního života (26 procent).

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Polovinu peněz na mzdy si rozebere 10 % nejlépe placených. Zbytek paběrkuje

Tvrdě a nekompromisně? Babiš se chválí, ale v Evropě nevyjednal skoro nic

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články