České dráhy utratily přes 100 milionů Kč za inzerci u Babišovy Mafry. „Bylo to všeobecně žádoucí“

České dráhy utratily přes 100 milionů Kč za inzerci u Babišovy Mafry. „Bylo to všeobecně žádoucí“
Ekonomika

INZERCE V ČESKÝCH DRAHÁCH

České dráhy (ČD) od roku 2015 utratily více než 100 milionů korun za reklamu a inzerci u mediální skupiny Mafra. Jiné mediální domy či televize za reklamu či inzerci inkasovaly podstatně méně. S informacemi přišel Český rozhlas Radiožurnál, který má k dispozici interní dokument ČD. Bývalý ředitel Českých drah Miroslav Kupec navíc Radiožurnálu sdělil, že „bylo všeobecně žádoucí, aby to byla Mafra,“ která měla získat nejvíce peněz od ČD za inzerci. Mediální skupina Mafra spadá do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše (ANO).

„Bylo všeobecně žádoucí, aby to byla Mafra, ta vazba byla jasná a nebylo o čem moc diskutovat. Tady byl zájem o to, aby zrovna tento nakladatelský dům měl co nejvíc práce,“ řekl Kupec pro Radiožurnál. Ten navíc dodal, že za vyšší příjmy pro Mafru lobboval ředitel strategické rozvoje tohoto mediálního domu František Nachtigall.

Zavolal mě přímo, jednal jménem Mafry. Snaha byla, aby plnění ze strany Českých drah bylo co největší. Výsledkem byla smlouva, kterou podepisoval někdo jiný než pan Nachtigall,“ popsal Kupec pro Radiožurnál.

Sám Nachtigall nejprve podle Radiožurnálu popřel, že by o reklamě s Kupcem hovořil, ale později otočil. Měl si prý vzpomenout, že spolu možná o inzerci mluvili, poněvadž našel SMS zprávu z února 2019. V ní měl dle Radiožurnálu Kupcovi psát, že je „problém s inzercí a jestli se to může řešit“.

U Mafry státní dopravce utratil od roku 2015 podle Radiožurnálu celkem 112 272 840 Kč, přičemž například u mediálního domu Czech News Center (CNC), kam spadá například nejčtenější český deník Blesk, zaplatilo za inzerci během zmiňovaného období pouze 17 milionů korun. Nejsledovanější televize Nova pak od roku 2015 od ČD měla podle Radiožurnálu inkasovat 47,7 milionů Kč.

Podle mluvčí Mafry Terezy Sedlákové nejsou nadstandardní příjmy z inzerce od ČD spjaty s tím, že mediální dům před lety koupil premiér Babiš, který jej později přesunul do svěřenského fondu. „V žádném případě, protože spolupráce mezi mediální skupinou Mafra a společností České dráhy trvá již mnoho let a začala dávno předtím, než do ní vstoupil holding Agrofert,“ uvedla serveru Radiožurnál Sedláková.

Foto: Echo24.cz

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Válka miliardářů. Komárkova Sazka zastavila inzerci u Babišovy Mafry

Související články