Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. korun

Ztráta značky Gillette

Pomsta za „toxickou maskulinitu“? Firma vlastnící Gillette je ve ztrátě 121 mld. korunNOVÉ
Záběr z klipu společnosti Gillete Foto:

REPROFOTO: Youtube / Gillette

1
Ekonomika
Sdílet:

Největší světový výrobce spotřebního zboží, americká společnost Procter & Gamble, se ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku propadl do ztráty 5,24 miliardy USD (120,7 miliardy Kč). O rok dříve měl čistý zisk 1,89 miliardy USD. Důvodem je odpis hodnoty značky Gillette, uvedla firma, která v České republice vlastní podnik Rakona. Server Summit News spekuluje o tom, že by za propadem společnosti mohla stát také kampaň značky Gillette ze začátku roku 2019, která ukazovala muže v nelichotivém světle.

Značka Gillette se ve videoklipu vymezila proti domácímu násilí, sexuálnímu obtěžování a dalším aspektům „toxického mužství“. Reklama reagující na kampaň #Metoo však u části mužů vzbudila nevoli.

Řada mužských diskutujících pod videem i na sociálních sítích označila reklamu za urážející a generalizující, někteří uživatelé dokonce vyzvali ostatní k bojkotu produktů Gillette. „Prodáváte holicí strojky a taháte do nich ještě politiku? Od vás už si nic nekoupím,“ zlobí se jeden z diskutujících pod videem. „Nejsme žádní násilníci a mlátičky, umíme se chovat,“ oponuje hlavnímu poselství jiný uživatel.

„Důvodem ztráty jsou odpisy, muži se také méně často holí,“ tvrdí společnost

Holicí strojky, gely a pěny Gillette patří mezi nejvíce mezinárodně distribuované produkty P&G. Firma ale ve čtvrtletí zaúčtovala odpis hodnoty značky v objemu osmi miliard USD. Důvodem byl hlavně vývoj směnných kurzů, růst konkurence za poslední tři roky a pokles trhu s holicími strojky a žiletkami. Spotřebitelé na rozvinutých trzích se totiž méně často holí.

Čisté tržby v divizi péče o vzhled, která zahrnuje i značku Gillette, klesly v celkem 11 z posledních 12 čtvrtletí. Finanční ředitel Jon Moeller také upozornil, že hodnota značky Gillette byla stanovena už v roce 2005. Od té doby do této oblasti vstoupili noví, levnější konkurenti a chování spotřebitelů se změnilo.

P&G působí v 70 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku, který patří mezi největší továrny koncernu Procter & Gamble ve střední a východní Evropě. Vyrábějí se tam prací prášky, aviváže nebo mycí a čistící prostředky.

Čtěte také: VIDEO: Gillete proti mužům? Nová reklama kritizuje „toxickou muskulinitu”, vzedmula ale obří vlnu protestů

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články