Hovězí ze stáje, nebo z pastviny? Lidl bude nově značit maso
novinka v prodeji masa
- red,
Německý obchodní řetězec Lidl přichází s novým projektem, díky kterému se zákazníci dozví další informace o kupovaném masu. Po vzoru vajec bude i balené maso rozděleno do kategorií podle způsobu chovu. Na novinku upozornil německý server welt.de.
Lidl nové dělení zavede od dubna a bude čtyřstupňové. Balené maso bude rozděleno do kategorií, z nichž nejnižší kategorie bude zahrnovat minimální požadavky na chov a naopak nejvyšší kategorie bude chována podle ekologických norem na nejvyšší úrovni. Označení se bude vztahovat na vepřové, hovězí, krůtí a kuřecí maso.
Cílem společnosti je transparentnost. Němečtí zákazníci totiž dlouhodobě požadují informace o způsobu chovu masa. Podle průzkumu společnosti Nielsen se 84% německých spotřebitelů zajímá o kvalitu, původ a vliv výroby potravin na životní prostředí.
Nová iniciativa je nicméně pouze soukromou akcí řetězce Lidl. Německá vláda systematické zavedení dělení masa zatím neplánuje. „Spolková vláda v současné době nemá v úmyslu zavést povinnou značku u masa,“ informoval Peter Bleser, parlamentní státní tajemník ministerstva zemědělství. Odůvodnil to především vysokými náklady na monitorování a kontrolu.
Vzorem pro dělení masa bude označování vajec, které funguje i v České republice. Vajíčka jsou rozdělována do čtyř kategorií a na každém z nich musí být napsána číslice 0 – 3, která značí danou kategorii. Čím vyšší číslo, tím méně prostoru slepice během svého chovu měla. Trojka značí vajíčka slepic žijících v klecích, dvojka v halách, jednička ve volném výběhu a nula označuje vejce slepic, které byly chovány v ekologickém zemědělství.