Britové kritizují Lidl za plýtvání. Prodává loupanou cibuli v igelitu
Balené potraviny v Lidlu
Obchodní řetězec Lidl v Británii čelí kritice zákazníků na sociálních sítích kvůli zbytečnému balení loupané cibule do igelitových obalů. Podle nich se jedná o plýtvání, které má dopad na životní prostředí. Navíc je i cenově značně nevýhodná. Informuje o tom server The Independent.
Uživatelé na Twitteru sdíleli fotky se zabalenou cibulí a hashtagem #pointlessplastic, tedy zbytečný plast, aby poukázali na dopad používání plastových obalů na životní prostředí. „Našla jsem ráno v Lidlu tuhle zrůdnost. Vážně? Dvě oloupané cibule zabalené v plastovém obalu. Ne, jasné ne Lidlu, nemám slov po takové plýtvání,” uvedla jedna z uživatelek na Twitteru. Další diskutující upozornili na fakt, že cibule má svojí přírodní slupku a je tedy zbytečné ji balit do igelitu.
Found this #pointlessplastic monstrosity in @LidlUK this morning 😵 seriously?! 2 peeled whole onions on a plastic tray wrapped in #plastic film 😡 no @lidl! Just no, I don't have words for this#waste #plasticfree pic.twitter.com/l64j5UGn2S
— Winnie Courtene-Jones (@WinnieCJ) 14. ledna 2018
Obchodní řetězec oloupanou cibuli prodává ve slevě po dvou kusech za cenu v přepočtu 23 Kč. Vážená cibule pak vyjde na necelých 16 Kč za kilogram. Nejde však o jediný případ zbytečného balení zeleniny, například řetězec Marks & Spencer stáhl kvůli kritice zákazníků balený květák řezaný na plátky.
Společnost se však nařčení z plýtvání brání. „I když jsme hrdí na to, že máme jednu z největších nabídek volného ovoce a zeleniny ze všech britských supermarketů, obaly hrají důležitou roli při zajišťování kvality a bezpečnosti našich výrobků a jsou zásadní pro minimalizaci plýtvání potravinami. Pokračujeme ve snižování množství obalů, které používáme, a zvyšujeme využití recyklovatelných materiálů v celém našem sortimentu,“ uvedlo britské zastoupení Lidlu na Twitteru.
Hi Winnie, whilst we’re proud to have one of the largest offerings of loose fruit and veg of all British supermarkets, packaging plays an important role in ensuring the quality and safety of our products and is crucial to minimising food waste. ½
— Lidl UK (@LidlUK) 15. ledna 2018
However, we‘re also aware of the environmental impact it has so, working closely with our suppliers and industry partners WRAP, we‘re continuing to reduce the amount of packaging we use and increase use of recyclable materials throughout our range. 2/2
— Lidl UK (@LidlUK) 15. ledna 2018
Společnost Lidl se rovněž brání tím, že v Británii patří mezi řetězce s nejmenším podílem vyhozených potravin. „Tento produkt, který je ekvivalentem k předpřipraveným potravinám, které jsou dostupné i v jiných řetězcích, byl uveden na zkoušku pouze v několika vybraných supermarketech,” uvedl Lidl pro server The Independent.