Audi Q3 quattro: Prémiová výbava za prémiovou cenu

Audi Q3 quattro

Audi Q3 quattro: Prémiová výbava za prémiovou cenuAUTOTEST 10
Auto
  • František Vahala
Sdílet:

Audi Q3 je nejmenší z rodiny SUV, které německá automobilka nabízí. Vyzkoušel jsem verzi Sport s pohonem všech kol a motorem TDI. Dává smysl za ní utratit 902 900 Kč a nebo možná ještě mnohem víc?

Pod názvem Q3 najdeme malé SUV, které Audi vyrábí již od roku 2011. Používá platformu VW Group A5 (neboli PQ35), na které tehdy stál VW Golf V a také VW Tiguan. Q3 bylo postaveno nad model Q2. Oproti větším modelům Q5 či Q7, které jsou vnímány spíše jako rodinné vozy, je Q3 více lifestylové, sportovní (ostatně vyrábí se i verze RS Q3). Před dvěma lety dostalo pro modelový ročník 2015 lehký facelift, který trochu proměnil vzhled, ale nic zásadnějšího nepřinesl.

Já jsem k testu vybral verzi s pohonem všech kol a motorem 2.0 TDI spojeným s manuální šestistupňovou převodovkou. Auto, které stojí 902 900 Kč (což rozhodně není málo) a jeho cenu ještě navyšují příplatkové prvky, kterým se při pořizování modelů prémiových značek těžko vyhnete. Takže tu stojí malé SUV za cenu mnohem většího auta. Upřímně jsem zvědavý, co nabídne.

Pokud Q3 procházíte kolem, možná vám bude připadat, že je to spíš lehce zvýšený hatchback než SUV. Mám z toho stejný pocit. Tváří se sportovně, agresivně, ale co se týče praktičnosti, není to žádná výhra. Přesně zapadá do současné módy crossoverů, u kterých nejvíc záleží na stylu. V tomto ohledu Q3 dle reakcí okolí boduje.

Chytrá německá logika

Usedám do Q3 a zkoumám vnitřek. Musím uznat, že interiér je krásně zpracován a má v sobě chytrou německou logiku. Ovládání je tudíž intuitivní a snadné, brzy si zvykám na vše potřebné. Sportovní sedadla hodnotím jako lepší průměr, tělo drží dobře, ovšem vhodnou pozici za volantem trochu omezuje fakt, že sloupek řízení je zvláště skloněný a volant nelze posunout kolmo (má to tak mnoho aut z koncernu VW). Sedadla a další prvky interiéru (sportovní volant, leštěné dekory, hliníkové doplňky či Audi drive select) jsou součástí verze Sport, která je v případě testovaného vozu ještě doplněna prvky paketu Lifestyle (53 400 Kč) a exteriérových doplňků S line (36 700 Kč). Není prostor na popis složité výbavy, všechno co potřebujete vědět je, že testované Q3 bylo doslova nabité výbavou. Ale zpět k přízemnějšímu hodnocení: prémiový nádech poznáte zejména u jednotlivých ovladačů – tlačítka mají velmi jasnou aretaci a vy máte vždy jistotu, že jste je skutečně stiskli. To se mi líbí. Výhled je dobrý zejména díky vyšší pozici za tříramenným volantem, s autem se pohodově manévruje i na tomto faktu je patrné, že je dělané spíš do města a příměstských oblastí než do divočiny či na dlouhé cesty.

Zadní cestující kupodivu netrpí nedostatkem místa, jeli jsme kratší vzdálenost ve čtyřech a nikdo si nestěžoval. Kufr nabízí základní objem 460 litrů, což není málo, ale ani moc. Je zcela logické, že Q3 si zájemce nebude kupovat kvůli tomu, aby do ní nasoukal co nejvíc věcí…

Fajn volba

Pod kapotou je turbodiesel 2.0 TDI, který dává výkon 150 koní a točivý moment 340 Nm. Vzhledem ke hmotnosti 1645 kg jsou to slušné hodnoty. Má sice trochu hrubší projev, ale lineárně se vytáčí, a jakmile se roztočí turbo (od cca 2000/min) přináší citelnou porci síly. Dokonce jede trochu lépe, než jsem čekal. Šestistupňový manuál je fajn volba – spojka jde lehce, dráhy rychlostí jsou přesné a jasně definované, ani při přechodu přes neutrál nepociťuji zbytečný odpor. Během týdne jsem dosáhl průměrné spotřeby paliva 6,7 l/100 km, ale pravda je, že jsem jezdil svižněji. Při klidné cestě se mi podařilo dostat pod 6 l/100 km, což beru jako příjemnou hodnotu, ačkoliv ke slibovaným 5 l/100 km jsem se nedopracoval. Na to mám asi příliš těžkou nohu a dravější styl.

Jelikož novinářské auto musí vypadat skvěle, do podběhů se nastěhovaly 19palcové disky kol (59 300 Kč), které vkusně zaplnily podběhy. Musím ale uznat, že auto jen vylepšily – Q3 díky nim výborně seděla v zatáčkách a navíc ani přes použití nízkých pneumatik nedrncala na nerovnostech. Podvozek Q3 je vyspělý a auto funguje velmi dobře, aniž by přitom nějakým způsobem otravovalo posádku. Okreskami se dá projíždět velmi svižně a na dálnici je přitom cítit skvělá stabilita, a to i v táhlých obloucích.

Akční paket Lifestyle
Nový paket Lifestyle, který u testovaného auta stál 53 400 Kč, obsahuje například Audi Parking System Plus, automatickou klimatizaci, bluetooth, el. víko zavazadlového prostoru, LED světlomety, tříramenný volant s řadou funkcí, světelný a dešťový senzor, tempomat či vyhřívání předních sedadel. Skoro bych čekal, že se většina těchto prvků „vejde“ do základní ceny 902 900 Kč…

Luxusní pocit v interiéru, dobrý motor či schopný pohon všech kol quattro ale nejsou všechno. Cena za Q3 je skutečně vysoká, navíc v případě testované verze dosahovala na částku 1 196 900 Kč. A to je celkem raketa za malé SUV, nemyslíte? Za takové peníze už koupíte i prémiové, slušně vybavené auto střední třídy s dobrým motorem. Audi se kombinací různých příplatků a paketů dostalo do situace, že „cena od“ už stěží odpovídá realitě při koupi.

Plusy:

Dobrý motor, spotřeba, podvozek, jízdní vlastnosti, interiér

Minusy:

Sklon volantu, vysoká cena, mnoho příplatkových prvků.

Verdikt:

Upřímně řečeno, Audi Q3 je dobré auto. Testovaná verze byla navíc velmi vkusně dovybavena. Jenže to její cenu posunulo až do nesmyslných výšin. Dokážete si představit, že utratíte 1,2 milionu Kč za takto malé a v podstatě nepraktické auto? A navíc, i když Q3 funguje, během týdne společných zážitků zjistíte, že mu tak nějak chybí charakter. Kdyby Q3 stálo o 400 000 Kč méně, asi by mi to zase tak nevadilo…

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články