Like nestačí. Na Facebooku přibude láska, hněv či smutek
Revoluce na Facebooku
Facebook chystá jednu z největších změn pro uživatele od svého založení před 12 lety. K jednomu z atributů, které se staly jeho symbolem – označení ,,Like“ nebo-li ,,To se mi líbí“, kterým se hodnotí příspěvky, by měla přibýt sada dalších emotikonů podobných těm, které jsou v nabídce v konverzacích. Ke změně by mělo dojít v řádu dvou týdnů, informovala agentura Bloomberg.
Haha, Wow nebo Love jsou názvy nových emotikonů a zároveň emoce, které vyjadřují. Ty se teď nově zařadí po bok slavného modře laděného zvednutého palce, kterým uživatelé označují, že se jim něco na sociální síti Facebook líbí.
Přibude jich celkem pět a lidé tak budou moci na příspěvky svých přátel a všech ostatních reagovat nejen vyjádřením libosti, ale kromě výše uvedených i negativně, a to obrázky, které představují hněv a smutek.
The Facebook Like button is clicked more than 6 billion times a day. A change is a big move. https://t.co/EXw73xyMgT pic.twitter.com/XbyB6z4WMJ
— Matt Rhodes (@mattrhodes)
28. Leden 2016
Tím společnost navazuje na nedávné pokusy zavést vedle označení Like také jeho protiklad – ,,Dislike“, tedy ,,To se mi nelíbí“. Koncepce této negativně laděné reakce však nesklidila velký úspěch a spíše způsobila zmatení, a proto od něj Facebook nakonec upustil. Měl totiž sloužit k reakci na negativní a smutné zprávy, firma měla však oprávněné obavy, že by to lidé na síti zneužívali i na ostatní příspěvky.
Hlavním účelem nových emotikonů je dle společnosti umožnit lidem komplexnější reagování na obsah. Nakonec ze sady testování v několika zemích vzešlo těchto pět emotikonů. Problém se ukázal být se žlutým obličejem, který se blažené usmíval a měl název ,,Yay“, jelikož není příliš významově čitelný, a tak se do sady nakonec nedostal. Při výběru firma také spolupracovala se sociology a psychology, uvedla agentura Bloomberg.
Ve vyjadřování emocí Facebook svým uživatelům pomohl již několikrát, před čtyřmi lety například v rámci statusů umožnil používat emotikony, kterými je možné vyjádřit, jestli se uživatel právě cítí zamilovaně, naštvaně nebo třeba hladově. V poslední době pak umožnil zvláště pro uživatele aplikace Messenger na chytrých telefonech, aby mohli přejmenovávat přátele se kterými si píší, posílat tzv. gify (pohyblivé obrázky), a nebo rozšířil sadu emotikonů například o ty s homosexuální tematikou.