Egyptská státní televize suspendovala osm moderátorek, byly moc tlusté

Represe v Egyptě

Egyptská státní televize suspendovala osm moderátorek, byly moc tlustéNOVÉ
Moderátorka Khadija Khatabová. Snímek z jejího pořadu vysílaném v únoru 2016. Foto: Foto: Printscreen Youtube / khadega Khatab / Channel 2
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Egyptští novináři to nemají za současného režimu lehké a zvlášť se to týká těch, kteří pracují ve státních médiích. Egyptská státní televize pobouřila tím, že nechala suspendovat osm moderátorek, protože jsou prý moc tlusté. Pokud do měsíce nezhubnou, budou vyhozeny. Informoval o tom The New York Times.

Současný režim prezidenta Abdala Fattáha al-Sísího je světovými lídry i mezinárodními organizacemi často obviňován z represí a nedemokratických praktik. Běžné pracovněprávní vztahy se nectí ani ve státní televizi. Ředitelka egyptské státní televize a rozhlasu Saffa Hegazyová nechala suspendovat osm žen s tím, že mají nadváhu. Po dobu jednoho měsíce se nesmí objevit na obrazovce.

Hegazyová moderátorkám nakázala, že musí okamžitě nasadit dietu, a pokud do měsíce nezhubnou, přijdou o práci. Jednou z osmi žen je i moderátorka Khadija Khatabová, která potvrdila, že jí nedávno vedení televize naznačilo, že pokud do září neshodí několik kil, může počítat s následky.

Fotografie Khatabové z televize obletěla světová média, ale moderátorka neskrývá rozhořčení – média, včetně BBC, totiž používají fotku, která je podle ní stará a je na ní silnější než nyní. Kvůli tomu ji totiž diskutéři na internetu a sociálních sítích nyní urážejí a kritizují její vzhled a váhu, což podle ní není fér. „Věřím, že jsem běžná Egypťanka, která vypadá normálně,“ řekla Khatabová.

Urážky však moderátorky nemusí snášet jen od anonymních diskutérů na internetu, ale i od svých kolegů a překvapivě i kolegyň. Nelibost vůči moderátorkám vyjádřila například Alaa el-Sadaniová, která je komentátorkou pro Al-Ahram, což je státem vlastněné internetové zpravodajství. Ta je podle svých slov „znechucená odpornou a odpuzující vizáží“ osmi suspendovaných moderátorek.

Další redaktorka státního webu Al-Ahram Fatma al-Sharawiová to považuje za dobrý způsob, jak zvýšit sledovanost státní televize. „Stačí zákaz jen pro osm?“ ptá se.

Nedůvěryhodná televize

Egyptskou státní televizi trápí dlouhodobě nízká sledovanost, Egypťané ji totiž od pádu Mubarakova režimu v roce 2011 nepovažují za důvěryhodnou. „Nepochopili, že se na ně lidé nedívají, protože postrádají důvěryhodnost, schopnosti a kvalitu,“ kritizoval vedení televize Mostafa Shawky, který bojuje za svobodu médií v rámci egyptské Asociace za svobodu myšlení a projevu.

„Ukazuje to, že jim nezáleží na schopnostech,“ řekl Shawky, nejednalo se totiž jen o pouhé hlasatelky zpráv, ale i moderátorky diskuzních pořadů. Kritizoval také ředitelku Hegazyovou, která za zákazy stojí. Shawky upozorňuje, že ředitelka bývala sama televizní moderátorkou. Další kritici upozorňují, že diskriminační zákaz porušuje egyptskou ústavu.

Čtěte také: AI: ‚Oficiálně neexistuješ‘. Egypt unáší a mučí lidi, dokonce i děti

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články