Deník E15 se přestěhoval ke Křetínskému, zatím ale patří advokátovi

Mediální přesun

Deník E15 se přestěhoval ke Křetínskému, zatím ale patří advokátoviNOVÉ
Ekonomika

Tomáš Pergler

Miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč posilují svoji mediální divizi o ekonomický deník E15 a další tituly, které donedávna patřily do vydavatelství Mladá fronta. Redakční týmy se už přesunuly do mediálního centra v pražských Holešovicích, kde sídlí například deníky Blesk, Sport nebo magazín Reflex, spadají ale pod společnost v držení advokáta. Křetínský a Tkáč se zatím k novým akvizicím oficiálně nehlásí. Antimonopolní úřad (ÚOHS) totiž ani po více než čtyřech měsících neposvětil původní návrh na spojení.

Mladá fronta prodala minulý týden velkou část svých redakcí společnosti Serafico investment. Tu loni založila Barbara Segradová, podle dostupných informací zaměstnankyně firmy Akont, která se zabývá zakládáním společností na klíč. Krátce před obchodem s Mladou frontou byla Serafico investment převedena na právníka Petra Hrdličku.

Návrh na ÚOHS však loni podávala jiná společnost, Gloomar CZ, nyní po názvem CN Invest, kterou ovládají Křetínský a Tkáč. „Tato společnost čeká na rozhodnutí ÚOHS v otázce možného převzetí části aktiv MF, a.s., které nyní ovládá Serefico,“uvedl Křetínského mluvčí Daniel Častvaj pro deník ECHO24.cz.

Zástupci Mladá fronty ani Křetínského neupřesnili, proč s faktickým přesunem nevyčkali na verdikt antimonopolního úřadu. Mluvčí ÚOHS Martin Švanda potvrdil, že správní řízení o spojení soutěžitelů Gloomar CZ a Mladá fronta a.s. stále probíhá. „Návrh na povolení spojení soutěžitelů od společností Serafico investment s.r.o. jsme neobdrželi,“ odpověděl.

Vydavatelství Mladá fronta (nelze slučovat s vydavatelstvím MAFRA ministra financí Andreje Babiše) vlastní kontroverzní podnikatel František Savov, kterého se česká justice snaží dostat z Británie kvůli obvinění z daňových podvodů. Savov si podle očekávání ponechal týdeník Euro, knižní divizi a zdravotnické časopisy.

„Vydavatelství Mladá fronta se tak do budoucna bude orientovat na aktivity související především s ekonomickým týdeníkem Euro a novým portálem Euro.cz. Uvedené ekonomické tituly budou doplňovat a rozvíjet další nové produkty, projekty a odborně a společensky zaměřené eventy vznikající pod značkou Euro, kde máme jedinečné know-how,“ řekl generální ředitel Mladé fronty David Hurta. Kromě E15 se do nové firmy přesunuly také tituly Bydlení Stavby Reality, Dieta, F.O.O.D., ForMen, Lidé a Země, Maminka, Mateřídouška, Moje Psychologie, Moje Zdraví, Právo a Byznys, ZEN, Betynka a část webů.