Blanka uvolnila magistrálu. Holešovičky bez kolon, na Praze 6 husto

První dopady tunelu Blanka

Blanka uvolnila magistrálu. Holešovičky bez kolon, na Praze 6 hustoAKTUALIZOVÁNO 1
Domov

Echo24

Po otevření tunelu Blanka zhoustla doprava na některých místech v Praze 6, nezvykle byla naopak v ranní špičce bez kolon magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách. Uvedla to pracovnice Dopravního informačního centra Praha, které spadá pod Technickou správu komunikací hlavního města Prahy (TSK). Tunel Blanka se otevřel v sobotu, dnes je tak v provozu první pracovní den.

Kolony se víc než dřív dnes ráno tvořily ve Svatovítské ulici a kolem její křižovatky s ulicí Milady Horákové a také v Patočkově ulici ve směru k Bělohorské. Na těchto místech jsou výjezdy z Brusnického tunelu, který je součástí tunelového komplexu Blanka.

Volné byly kolem 8:15 naopak ulice V Holešovičkách a most Barikádníků, což podle pracovnice dopravního informačního centra nebylo před otevřením Blanky zvykem. Nedaleko od mostu ústí Bubenečský tunel, který také patří k nově zprovozněným součástem Blanky. „Co je hodně překvapující, je také Wilsonova, ta je úplně volná,“ popsala pracovnice centra provoz na magistrále.

Ulevilo se i provozu na Letenské pláni či Letenském náměstí. „Zprovoznění tunelu můžeme kvitovat, zároveň upozorňujeme řidiče, že se do tunelu nemusí bát, Blanka pojme více vozidel, než ji nyní využívá,“ řekl mluvčí policie Tomáš Hulan. Policisté podle mluvčího stále hlídkují u vjezdů do tunelu a zatím nezaznamenali žádné potíže. O víkendu se do tunelu vydávali nadšenci, aby si jej zevnitř vyfotili. „Dnes jsme zatím takové incidenty nezaznamenali,“ řekl Hulan. 

Čtěte také: Do Blanky vjeli první řidiči. Bém na otevření nepřišel

Kolony dnes ráno podle ní tradičně popojížděly v obou směrech v Dobříšské ulici, ucpaná byla jako obvykle také Štěrboholská spojka.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka byl zprovozněn v sobotu odpoledne po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.

Čtěte také: ‚Spuštění Blanky? Víc aut pod zemí...a na povrchu stejně‘

Tunelem Blanka v pondělí dosud projelo v průměru 1500 vozidel za hodinu. V 11:00 byla v tunelu zvýšena rychlost z 50 na 70 km/h. Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50.000 vozidel, v budoucnu by to mělo být až 80.000 aut. 

Čtěte také: Tajemství tunelu Blanka. To bílé světlo…