Obchod stahuje příliš hubené figuríny, vystavovaly žebra

Módní ideál

Obchod stahuje příliš hubené figuríny, vystavovaly žebraNOVÉ
Figurína z Primarku, kterou vyfotiola Mel Fraserová "Dear Primark, is it really necessary that these new mannequins have protruding ribs??" - Drahý Primarku, je opravdu nutné, aby těmto novým figurínám lezly ven žebra? Foto: Foto: Mel Fraser, Twitter
3
Ekonomika
Sdílet:

Irská oděvní společnost Primark čelí ostré kritice za používání nezdravě hubených figurín. Ve své pobočce, sídlící na hlavní třídě skotského Glasgow, totiž vystavovala oděvy na umělých modelkách, kterým byla vidět i žebra. Jedna ze zákaznic fotografii figuríny vystavila na Twitteru. Během pár hodin obrázek pobouřil tisíce uživatelů. Primark přislíbil figuríny okamžitě odstranit, více se ale k záležitosti nevyjádřil.

Zákaznice Mel Fraserová uveřejnila podobiznu vyhublé figuríny na svůj účet na Twitteru minulý týden. Fotografii doplnila komentářem: „Drahý Primarku, je opravdu nutné, aby těmto novým figurínám lezly ven žebra?“ a označila obchodní společnost, čímž se obrázek automaticky objevil i na jejím profilu. Za dvě hodiny jej shlédlo skoro 3 tisíce uživatelů. Na případ upozornil deník The Guardian.

Obchod velmi rychle na znepokojení zákazníků reagoval a slíbil, že problematické figuríny odstraní. Více se podle Gurdianu k celé záležitosti ale nevyjádřil.

Primark není zdaleka prvním obchodním řetězcem, který používá nezdravě hubené figuríny k propagaci módních hitů a současné „krásy“. Loňský rok se do podobné situace dostal americký řetězec La Perla, když jeden ze zákazníků zveřejnil fotografii figuríny s neobvykle propadlým břichem a taktéž vystupujícími žebry. Reakce okolí ale nebyla tak silná.

Ve Velké Británii si lidé na figuríny stěžují častěji. Průměrná Britka je totiž asi 161 cm vysoká, váží kolem 70 kg a odpovídá jí místní velikost 16. Přesto zastoupení takových figurín, modelek a často i oblečení ve spotřebitelské kultuře chybí. Pozitivním přínosem je v tomto směru například obchodní dům Debenhams. Ten už přes rok vystavuje figuríny, které se svými rozměry blíží průměrným ženám.    

Čtěte také: Tak jde čas s panenkou Barbie. Už 55 let!

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz