RegioJet bude vyplácet kompenzace za zpoždění, i když ho nezaviní
novinka v dopravě
- red,
Soukromý autobusový a vlakový dopravce RegioJet chystá razantní změnu. Od pátku 15. září poskytne svým cestujícím plošnou garanci včasného příjezdu. Pozdní příjezdy bude cestujícím firma kompenzovat. A to bez ohledu na to, zda zpoždění zaviní dopravce nebo takzvaná vyšší moc.
„Pokud bude spoj zpožděn – a to bez ohledu na příčinu zpoždění, vrátíme cestujícím podle délky zpoždění část nebo i sto procent jízdného,“ říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet. „Nechceme, aby riziko zpoždění zůstalo na zákazníkovi jen proto, že to je jaksi součást života, se kterou by měl počítat. Připadá nám fér, že toto riziko poneseme my,“ dodal Jančura.
Výše kompenzace se bude určovat podle délky linky, délky zpoždění a také podle toho zda zpoždění vzniklo vinou dopravce nebo ho způsobilo něco co dopravce ovlivnit nemohl. Například zácpa na silnici, špatné počasí nebo stržené trakční vedení na železnici.
Pokud tedy například přijede autobus z Prahy do Liberce vinou dopravní zácpy o hodinu později, budou mít cestující nárok na 25% ceny jízdného. Pokud hodinové zpoždění zaviní například porucha autobusu, budou mít cestující nárok na 50% ceny jízdného.
Kompenzace se budou týkat autobusových i vlakových linek ve vnitrostátní i mezinárodní dopravě. Jejich vyplacení proběhne automaticky na konto jízdenky zákazníka. Ten tak nebude muset o nic žádat ani vyplňovat a peníze si bude moci vyzvednout, nebo je použít pro nákup jízdenky na další cestu.
Další soukromý dopravce, firma Leo Express, vrací, bez ohledu na důvod, při zpoždění od 60 do 119 minut 25% ceny jízdného. Pokud je zpoždění delší než 2 hodiny vrací cestujícím polovinu jízdného.