Žádné nové staveniště na D1, další úseky se začnou opravovat na jaře

Žádné nové staveniště na D1, další úseky se začnou opravovat na jařeNOVÉ
Domov

Rozkopaná dálnice

Pavel Baroch

Na brněnské dálnici D1 letos už nepřibydou žádné další rozkopané úseky. Ředitelství silnic a dálnic počítá s tím, že s modernizací dalších částí začne až na jaře.

Ke čtyřem rekonstruovaným úsekům nejvytíženější české dálnice už letos žádný další nepřibyde. Ředitelství silnic a dálnic sice chystá výběrová řízení pro další tři části, začátek stavebních prací ovšem předpokládá až příští rok.

„Pokud nenastanou mimořádné komplikace, měla by další modernizace na třech nových úsecích začít v březnu,“ uvedl pro ECHO24.cz mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V současnosti se pracuje mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Větrným Jeníkovem a Jihlavou, Lhotkou a Velkou Bíteší, kde ve středu začala oprava pravého jízdního pruhu.

Rekonstrukce těchto čtyř úseků vyjde na zhruba 2,4 miliard korun bez DHP. S výjimkou devítikilometrové trasy mezi Lhotkou a Velkou Bíteší by měla být modernizace všech částí hotová ještě do konce letošního roku.

Na hranici Prahy se od počátku července sice také dálnice opravuje, ale podle silničářů to není součástí rozsáhlé modernizace D1. Oprava jedné části dálnice potrvá do října, na jaře se začne s druhou půlkou.

Ještě do konce letních prázdnin hodlá Ředitelství silnic a dálnic vypsat soutěže na úseky mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, Měřínem a Velkým Meziříčím, Ostrovačicemi a Kývalkou. Předpokládaná cena u všech staveb je více než dvě miliardy korun bez DPH. Spolu s nedodělaným úsekem Lhotka – Velká Bíteš by se tedy měly příští rok rekonstruovat opět čtyři části.

Zásadní rekonstrukci a modernizaci brněnské D1 si vyžádal technický stav dálnice, která je na sklonku své životnosti. Po této páteřní komunikaci projede denně okolo 100 tisíc aut.