1 Pravda z Hradu z Kremlu?

Mluvčí Ovčáček sdílí články kremelské propagandy

, NOVÉ

Témata: ,

Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček se svými proruskými názory netají. Na svém Facebooku ale v pondělí odsdílel i článek ruského propagandistického serveru Sputnik, který ve světě slouží jako hlásná trouba Kremlu. Sputnik figuruje mimo jiné ve zprávě o extremismu ministerstva vnitra, které ho označuje za jednu ze stránek šířící strach a paniku ve společnosti.

Jiří Ovčáček ve svých příspěvcích na sociálních sítích zastává bezvýhradně názory prezidenta, jinak tomu není ani v otázkách kolem Ruska. Myšlenky Miloše Zemana často rozvíjí i za pomoci sdílení článků nejrůznějších zpravodajských serverů, nyní k nim přidává i kremelský Sputnik – mezinárodní server, který vznikl proto, aby ve světě šířil ruskou propagandu.

 

Mluvčí prezidenta České republiky čte a sdílí Sputnik, nejhrubější předstírání „média“. Přímo placeno a oficiálně ří…

Posted by Jakub Janda on Monday, December 7, 2015

 

O Sputniku se přitom zmiňuje i dokument ministerstva vnitra s názvem Extremismus – Souhrnná situační zpráva 3. čtvrtletí roku 2015. „Prostřednictvím těchto webů byly často šířeny různé nadnesené statistiky, zdůrazňovány problematické aspekty hledání konsenzu mezi státy Evropské unie, anebo zprávy o údajných ‚teroristech‘ mířících do EU,“ stojí ve zprávě ministerstva z 20. října. „Zjevným cílem, ostatně podobně jako u krajně pravicových a populistických subjektů, je především šířit a vyvolávat strach a paniku ve společnosti. Mezi ústřední weby patří česká verze SputnikNews a web Aeronet (AE News).“

Čtěte také: 42 českých a slovenských webů, které šíří ruské lži

„Byl to takový malý test. A výsledek odpovídá předpokladu,“ napsal po kritice v komentářích pod příspěvkem na vysvětlenou Jiří Ovčáček. „Nikdo z těch ochránců ideové čistoty, kteří tu halekají, se nevěnoval obsahu článku, jen tomu, kde byl publikován.“

Článek s titulkem „Turečtí ultranacionalisté z Šedých vlků byli zpozorováni na blokádě Krymu“ Ovčáček sdílel bez komentáře. K reakci ho přiměly až nesouhlasné komentáře uživatelů včetně zástupce ředitele pro vnější vztahy think-tanku Evropské hodnoty Jakuba Jandy, který mluvčímu Zemana na síti často oponuje.

„Pane Jando, co se vyjádřit k obsahu článku? Než tak učiníte, něco pro přemítání: Agca, jenž patřil k turecké krajně pravicové skupině Šedí vlci, byl v Itálii odsouzen k doživotnímu vězení,“ uvedl Ovčáček pod Jandův komentář, který Sputnik nazval nástrojem Putinovy hybridní války.

Na otázku, jak často čte Jiří Ovčáček Sputnik, odpovídal mluvčí prezidenta otázkou a odpovědi se vyhýbal. „Pane Jando, prosím o vyjádření k věci. Děkuji. Zatím jste jak referent Wohanka v komedii Vážení pánové, ano. ‚Jaký tisk odebíráš?‘,“ reagoval Ovčáček.

Čtěte také: Ovčáček odvádí pozornost od Mynáře. Žhaví sítě

Prokremelská TV se vysmívá staříkovi Obamovi

,

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.